jag har bytt fönsterbräda och smygar runt fönster, tänkte jag skulle lägga fog/silikon i springor.
Eller bör man inte täta springor? Blir det för tätt?
 
Ska du måla in och vill ha det snyggt så kör på med latex. Om ditt hus mot förmodan skulle vara beroende av tilluft runt fönster så rekommenderar jag att borra in en friskluftsventil någonstans istället.

Använd inte silikon!
 
Ok Tack
varför latex och inte tex våtrumssilikon?
 
För att Silicon är inte övermålningsbart
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
För att Silicon är inte övermålningsbart
Precis :)
 
Är det färdigmålat kan du använda Teck 7 som inte gulnar och är övermålningsbart.
 
Skivorna kommer vara färdigspelade/lackade är tanken
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.