Det har kört ihop sig med vår fönster leverantör och vi har informerat våra hantverkare som sa att det var ok att sätta in fönster i badrum i efterhand... men vad innebär det egentligen exakt?

Det är en villa, enplan från 80-talet med krypgrund och mexitegel det handlar om.

Hantverkarna har hela tiden givit förslag att kakla smygen på fönstret med, men jag tyckte inte det är så fint utan frågat om alternativ med ex vit puts istället, och de erkände även att fönster i efterhand skulle det göra lite svårare med kaklet, men putsen gjorde det å andra sidan svårare med fuktskick.

Hur påverkas fuktskiktet om man river ut ett gammalt fönster på ett nytt badrum och sätter in ett nytt en månad senare?

är fönstret nära duschen? Jag skulle rivit lister och salningen runt fönstret och förberett demonteringen så att den kan ske enkelt när fönstret väl kommer. Hur djup är fönstersmygen?

• Gilla
losskägg
  • Laddar…
Kakla färdigt smyg mot fönster sedan sätt in det nya och silikona emot, se till att smygen går in på fönstret så det inte finns risk för glipa, dreva sedan utifrån

Se till och ha lite fall på botten i smygen så ev. Vatten/kondens rinner ut och ner på väggen

losskägg losskägg skrev:
@eobet hur gick det?
Wow, det tog tre år för de första svaren och sedan två år till (totalt fem) för följdfrågan... tyvärr minns jag inte längre men badrummen ser bra ut idag (och allt är kaklat). :)

• Gilla
losskägg
  • Laddar…
Haha. Jag insåg inte att det var så längesen. Men alltid kul om det blir nån form redogörelse för hur det blev eller hur man gjorde i slutändan. Om det blev bra eller dåligt så kan andra ha nytta av det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.