1 779 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Helsingborgs Kommun
Vi ska bygga ett "lyckan" med Eksjöhus...130 kvm 1-plans villa. Tomten vi köpt kommunalt ligger precis bakom skolan i Allerum. När flyttar ni in?? Vilken bank har ni?? Vad har ni fått för ränta på kreditivet??
Vad kul att det är fler än vi som vill komma bort ifrån storstan. Vi bor i Laröd idag i hyresrätt och hade gärna byggt här...men det kostar för mycket.
Jag gillar Åstorp...är själv uppvuxen i Billesholm så det finns allt en liten "bonde" i mig
.
Bor ni i hyresrätt idag??
L
Vad kul att det är fler än vi som vill komma bort ifrån storstan. Vi bor i Laröd idag i hyresrätt och hade gärna byggt här...men det kostar för mycket.
Jag gillar Åstorp...är själv uppvuxen i Billesholm så det finns allt en liten "bonde" i mig
Bor ni i hyresrätt idag??
L
Vi kommer inte bygga förrän efter sommaren, antagligen. Vi har precis tackat ja till tomten. Vi tycker att vi bor för mycket i "stan" idag, för tätt och så. Vi har ett friköpt hus, ett kedjehus i ett jättefint område men vi vill bo med större tomt och närmare skogen. I Åstorp går man ju som bekant ut i skogen, i Mariastaden går man ut i parken...Jag är själv uppvuxen granne med skogen med skogstomt så det är väl en medfödd gen, vad vet jag. Älvsbyhus har Handelsbanken och den kommer vi använda, byggkreditivet är 5.50, såvitt jag vet.
Klicka här för att svara