Tänkte bara tipsa om en stege som jag blev jättenöjd med: kombistegen i senaste Swedolbladet (sid 17 enligt reklambladet på nätet). Väldigt sköna lås på den och t.o.m. min höjdrädda sambo tyckte den var stadig. Jag köpte platformen också men har inte testat den än.

Har sett att liknande (samma?) finns på Jula och i senaste reklambladet från Coop bygg. Bara ett tips om ni är ute efter en stege i den klassen. Jag hade letat rätt länge men mest hittat svindyra rackare för flera tusen eller dödsfällor på Biltema.

Som vanligt så får jag inte provision på köpen utan tycker bara att den var bra :)

VT-4700.jpg
VT-4700 STEGE KOMBI 3,5 M

vad kosta den ?

Har en liknande från Coop. Är också jättenöjd med den!

Den fungerar även som sågbord med ett par lämpliga plankor på.
Mellan 1000:- och 1800:- tror jag att de kostar lite beroende på fabrikat.

/pinebar

Jag betalade 619 kr inkl. moms på Swedol, det är rea nu på den. Vill minnas att den kostar 699 kr på Coop och 595 kr på Jula (i alla fall när den var på rea). Kan inte gå i god för att det är exakt samma stege dock. Tror att plattformen var billigast på Swedol, 194 kr inkl. moms.

Rätt lika i pris hursomhelst. Handlar mest om vad som ligger närmast.

Ska man ha en bra stege så är det denna man ska ha, Man kan ställa den i en trapp t.o.m! Ganska dyr men......

• 3480296350stege blocket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3435995920.jpg
    Skapa konto
  • 3467809368.jpg
    Skapa konto
galento
OlaF skrev:
Tänkte bara tipsa om en stege som jag blev jättenöjd med: kombistegen i senaste Swedolbladet (sid 17 enligt reklambladet på nätet). Väldigt sköna lås på den och t.o.m. min höjdrädda sambo tyckte den var stadig. Jag köpte platformen också men har inte testat den än.

Har sett att liknande (samma?) finns på Jula och i senaste reklambladet från Coop bygg. Bara ett tips om ni är ute efter en stege i den klassen. Jag hade letat rätt länge men mest hittat svindyra rackare för flera tusen eller dödsfällor på Biltema.

Som vanligt så får jag inte provision på köpen utan tycker bara att den var bra :)

[bild]
VT-4700 STEGE KOMBI 3,5 M
Ja en sådan har vi också men vi köpte den på Rusta för 600 eller 700:-. Även min fru tycker den är stadig när det är dags att klippa träden.Tycker den känns ganska robust.:)

Benny_P skrev:
Ska man ha en bra stege så är det denna man ska ha, Man kan ställa den i en trapp t.o.m! Ganska dyr men......

min fru jobbar på Bestsellers där säljer dom en stege som heter versa ladder och kostar 1500:- som ser exakt ut som den stegen som du visar , har haft den hemma och den verkar vara bra ..

tror nog att jag ska köpa en sådan

Fredrik.engdahl skrev:
min fru jobbar på Bestsellers där säljer dom en stege som heter versa ladder och kostar 1500:- som ser exakt ut som den stegen som du visar , har haft den hemma och den verkar vara bra ..

tror nog att jag ska köpa en sådan
I fackhandeln är priset omkring 5000kr.

Men den är så smidig att fälla ut m.m

Jag skulle vilja ha tag på en sådan "billig" ihopfällbar stege som visas i första inlägget MEN med 5 meters längd, tror den vore väldigt användbar......dessutom skulle den passa perfekt i längd på lilla Skodans flak :)

Har hört talas om att Harald Nyborg haft (har?) den, tyvärr finns ju inte Harald här i krokarna :(

Jula och Swedol har samma modell fast 4,5 meter. Det kanske räcker?

Lyfter tråden lite. Är på jakt efter en ok stege med "bänkfunktion" nu när jag ska måla fönsterkarmarna innifrån. Hittade trådskaparens version på Jula (http://www.kwikkie.com/Ladders/3AED8693-C3AA-484F-8E58-F4486C692D6B.html) av märket Kwikkie för 795. Hittade motsvarande modell på Stegcentralen för 1259 exklusive moms, inklusive arbetsplattformen (http://www.stegcentralen.se/shop?fu...rumarke=&Betyg=&visa=&Sort=&Visn=&Kampanj_ID= )

Man undrar om det skiljer något mellan dessa versioner, Stegcentralen känns som en kvalitetsfirma, men så är ju den stegen dyrare också än Jula/Kwikkie-stegen. Till utseendet ser de ju nästan identiska ut. Känns som att någon klantade sig med patenten :)

Minus dock för att stegen inte är breda, utan mer som hos vanliga trädgårdsstegar (händer ju att man målar typ taklister inomhus i strumplästen :) ) . Dock säljer stegcentralen en ståplatta, som förhoppningsvis passar till Julastegen också; http://www.stegcentralen.se/sv/artiklar/scando-flyttbart-staplan-med-stor-stayta.html

Lutar åt Julas modell för 795...

/A

Redigerat:
Har Julas variant, den med 4 pinnar i varje sektion + plåtar. Har använt den rätt mycket, mest i "plattformsläge". Känns stadig och bra. Bra höjd att använda som arbetsbänk för lite pilligare jobb.

Smidig att ta med sig bak i bilen. Lite tung att lägga på taket (i alla fall på min höga bil). Den låser inte heller i hoppfällt läge, man får vara lite försiktig när man lyfter ner den från taket om man är rädd om lacken.

Bosse

Låter ju som en helt ok stege till ett bra pris! Kunde dock ej låta bli att kolla vidare på proffsegmentet, nån på forumet hade skrivit bra om Zarges. Den här varianten fast med fyra steg - 88cm - lockar; http://www.stegcentralen.se/sv/artiklar/zarges-z500-compactbocken-4-stegs.html .
Har ju inte plattformläge som jula kombistegen, men kolla utförandet - verkar gedigen va?
Här in action med säkerhetsbygel/verktygshylla och hjul; http://www.zarges.de/produkte/data/filestore/Steigtechnik/41490_41495_01_z5_stk_ei_o_zoom.jpg
Att man aldrig kan låta bli att kolla upp proffsgrejer fast man är en simpel GDS:are :) Får se vad det blir...
/A

Jag tror det var denna (Zarges) jag stod och suktade över på K-Rauta någon gång i höstas. Kommer dock inte ihåg "handtagsbygeln" men det kanske bara fanns på den högre modellen. Hursomhelst så kändes den mycket gedigen och jag blev imponerad av hur platt den var ihopfälld. Priset gjorde dock att jag avvaktade och behovet har (tyvärr) inte blivit akut ännu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.