Hej,

Har sökt på forumet utan framgång. Jag undrar om det finns några bra och tillgängliga alternativ för "helintegrerade" vinkylar, dvs. en vinkyl som har samma lucka/front som övriga köket?

Jag vill ha en vinkyl men inte behöva se den, tycker att vinkylar är ganska fula.

Jag har hittat några (med betoning på några) alternativ men tycker att de är väldigt dyra i förhållande till deras glasfrontade vänner.

Vill ha plats för 15-30 flaskor.

18 000 kr för 23 flaskor: https://www.vinkylen.se/product/integrerbar-vinkyl-winekeeper-exclusive-23s-push-pull-11965

16 000 kr för 24 flaskor och då blir den bara halvt integrerad. 😂https://vinlagring.se/p/vinkylar-vigneron-kitchen-integrated-45-si

K KMNelhas skrev:
Hej,

Har sökt på forumet utan framgång. Jag undrar om det finns några bra och tillgängliga alternativ för "helintegrerade" vinkylar, dvs. en vinkyl som har samma lucka/front som övriga köket?

Jag vill ha en vinkyl men inte behöva se den, tycker att vinkylar är ganska fula.

Jag har hittat några (med betoning på några) alternativ men tycker att de är väldigt dyra i förhållande till deras glasfrontade vänner.

Vill ha plats för 15-30 flaskor.

18 000 kr för 23 flaskor: [länk]

16 000 kr för 24 flaskor och då blir den bara halvt integrerad. 😂[länk]
Vignerons vinklar är schyssta, där kan du ju välja om frontluckan skall vara urfräst eller om den skall vara hel, så du har möjligheten att dölja vinkylen helt med den.

De är säkert jättebra men jag tycker det är för mycket pengar.

Dricker inte så mycket finvin utan det är mest "södermalmsvin" så jag är mer ute efter att frigöra plats i vanliga kylskåpet än att få optimala lagringsförhållanden.

Kanske ska titta på att köpa ett litet kylskåp och bygga egen inredning.

K KMNelhas skrev:
De är säkert jättebra men jag tycker det är för mycket pengar.

Dricker inte så mycket finvin utan det är mest "södermalmsvin" så jag är mer ute efter att frigöra plats i vanliga kylskåpet än att få optimala lagringsförhållanden.

Kanske ska titta på att köpa ett litet kylskåp och bygga egen inredning.
Verkar mycket mer prisvärt. Var noga med att hitta ett kylskåp som kan hålla relativt höga temperaturer bara, inte alla klarar av det.

Sedan kan det vara bra att hålla koll på luftfuktigheten och att göra plats för att ha en behållare med vatten som kan hålla korkarna tillräckligt fuktiga. Om du har tänkt förvara vinerna länge, vill säga.

pacman42 pacman42 skrev:
Verkar mycket mer prisvärt. Var noga med att hitta ett kylskåp som kan hålla relativt höga temperaturer bara, inte alla klarar av det.
Det har du rätt i!
pacman42 pacman42 skrev:
Sedan kan det vara bra att hålla koll på luftfuktigheten och att göra plats för att ha en behållare med vatten som kan hålla korkarna tillräckligt fuktiga. Om du har tänkt förvara vinerna länge, vill säga.
Också ett bra tips, tack!

S Sara35 skrev:
Nu är den kanske för stor för ditt behov men jag har köpt vinkyl ifrån Gastroma.se och den funkar väldigt bra!
[länk]
Tack för tipset! Ändå runt halva priset per flaska jämfört med de jag hittat tidigare!

K KMNelhas skrev:
Tack för tipset! Ändå runt halva priset per flaska jämfört med de jag hittat tidigare!
Vin och saftflaskor ska alltid ligga ner, gärna lite lut ner på halsen. Det går ytterligare att säkra mot syre,linda el-tejp hårt runt skruvkork. Vinet blir nog inte så gammalt 😀så där behövs ingen tejp. Har flaskor med saft, som är flera år gammla och inget möggel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.