Det hade nog sett lite knasigt ut att ha en integrerad diskmaskin där luckan är 10 cm högre än resterande luckor.

Fast smaklöst har ju iofs alltid varit på modet :)

jtl skrev:
Ja,
Luckan är samma som till ett 60 brett bänkskåp. De beslag som krävs köper du från Whirlpool, kan tycka att det borde varit med.
Kan också tycka att de borde varit med, men icke! Jag kommer köpa en skåpslucka från IKEA, kan man även köpa deras beslag tror du?

Jag var tvungen att beställa nya beslag till en Ikea diskmaskin och de fanns inte hos IKEA utan hos Electrolux. Där fanns även mallen för var beslagen skulle fästas i luckan. Prata med företaget du köpte diskmaskinen av eller Whirlpool direkt.
Köper du en diskmaskin från Ikea så levereras beslagen med maskinen, inte luckan.

Vad du behöver är ett specialtillbehör som IKEA har. Det är till för att anpassa 80-luckorna till diskmaskiner anpassade efter 70-luckor.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50242426/
Dock verkar de inte helt robusta då jag själv precis har bytt ut dem då de gick sönder efter någon månad...

Det tillbehöret är om man har Metod som system, dvs en 8cm hög sockel. Vad jag förstått av tråden är det inte fallet utan det rör sig om en traditionell 16cm hög sockel.

Jag sitter på ett problem väldigt snarlikt ts. Jag köpte en helintegrerad whirlpool adg 185 (45 bred) för någon vecka sedan. Eftersom jag har ett ikeakök med 80-luckor åkte jag och köpte en sån front.

Men när jag monterade på fronten enligt whirlpools anvisningar visade det sig att eftersom luckan på diskmaskinen är betydligt kortare en fronten så svingar frontens nederdel bak och tar i diskmaskinens underrede när man öppnar den. Jag har sett att man på Ikea löser det problemet med att sätta fronten på en slags glidskena som gör att fronten glider ut när man öppnar luckan. Jag har försökt få tag i en liknande skena från whirlpool men det verkar närmast lönlöst

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.