Jag kände inte till att man numera lägger en vattentät duk utanför isolerskivorna. Det borde öka isolationsförmågan. Jag tänker att om lite vatten ändå går igenom duken kommer det att rinna ner längs pordränskivorna och ner till dräneringsrören, så risken att man skulle få ett vattentryck mot källarväggen måste vara väldigt liten, även om det skulle regna väldigt mycket. Att vatten uppifrån utanför duken leds runt dräneringsrören kan ju inte spela så stor roll. Det leds ju bort från huset.

Du kan få lite uppmuntran. 1988 dränerande vi om och isolerade med Pordrän, enbart markduk mot skivorna och utvik med nedvik runt singel (ej under).
Idag är källaren fortfarande torr och fin.
Vi var de första i området som valde Pordrän enligt de som sålde material, alla andra ville ha Platonmatta utan isolering.

• Gilla
Gyllensvaan och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Du kan få lite uppmuntran. 1988 dränerande vi om och isolerade med Pordrän, enbart markduk mot skivorna och utvik med nedvik runt singel (ej under).
Idag är källaren fortfarande torr och fin.
Vi var de första i området som valde Pordrän enligt de som sålde material, alla andra ville ha Platonmatta utan isolering.
Även om det inte är min tråd, så lät det bra för min del då vi gjort lika bra. Dvs ingen duk under, bara över.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.