7 314 läst ·
68 svar
7k läst
68 svar
Hej jag har tänkt flytta till tält på året runt har någon tips om bo☺️
Tydligen så kan inte folk läsa på internet att man behöver inte bygglov på en liten period så klart om det är stor period så måste man kontakta!!🙂useless skrev:
Ja, man ska inte överdriva behovet av bygglov eller andra formella tillstånd även om det kan vara bra att känna till vad som egentligen gäller.
Jag har följer sporadiskt på några några åretrunttältare på sociala medier och problemet är inte själva tältet i sig, utan att platsen med tiden blir en lägerplats med vedupplag under tak, vindskydd, fast eldstad etc.
Så även om man inte blir tvingad att flytta kan det nog vara bra att bryta upp och omgruppera med jämna mellanrum innan platsen blir alltför påverkad.
Tänkte fixa en sån ocksåuseless skrev:
Ja, man ska inte överdriva behovet av bygglov eller andra formella tillstånd även om det kan vara bra att känna till vad som egentligen gäller.
Jag har följer sporadiskt på några några åretrunttältare på sociala medier och problemet är inte själva tältet i sig, utan att platsen med tiden blir en lägerplats med vedupplag under tak, vindskydd, fast eldstad etc.
Så även om man inte blir tvingad att flytta kan det nog vara bra att bryta upp och omgruppera med jämna mellanrum innan platsen blir alltför påverkad.
En tältkåta är betydligt hållbarare i svenskt klimat än ett partytält. Ännu bättre vore en isolerad jurta. Då kan du ha ett riktigt golv och därmed slippa både fukt och kyla från marken på vintern.
I dessa kan du även ha en kamin för uppvärmning och matlagning.
I dessa kan du även ha en kamin för uppvärmning och matlagning.
Ett gammalt armetält är väldigt hållbart och ombonat.Pjosk75 skrev:
Mantalsskriven är knappast beroende av om man bor i hus, vagn, tält eller under bar himmel utan man ska vara folkbokförd där man faktiskt bor. Inte heller behöver man fara till Betlehem för att skattskriva sig utan skatten dras automatiskt på tjänsteinkomster.yonna skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 2 366 inlägg
Om du inte är på platsen bara tillfälligt bör du göra en latrinkompost istället för att gräva ner.B bhus2021 skrev:
Du kan även lämna in latrin till kommunens ÅVC, men det är inte alla kommuner som har den hanteringen.
Måste man inte ha en adress att vara skriven på? Blir ju svårt om man bor mitt i skogen nånstans.F fribygg skrev: