S sjoelund skrev:
Går att lösa med Poste Restante
Finns även postboxar.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
TS du säger att du bara vill ha tips och inte en massa gnäll men det finns en hel del grejer du behöver fixa utöver partytältet.

Du behöver ha en folkbokföringsadress för eventuella myndighetskontakter. Jag vet inte hur off grid du planerar att gå men vill du ha ett bankkonto behöver du en adress.

Du måste lösa sanitet och avfallshantering på ett sätt som inte är miljövidrigt. Gropar i skogen är inte ok för långvarig användning.

Du måste tänka på din egen säkerhet. Människor som lever ensamma i utkanten blir ofta utsatta för både våldsbrott och stölder.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Du måste lösa sanitet och avfallshantering på ett sätt som inte är miljövidrigt. Gropar i skogen är inte ok för långvarig användning.
För en person är gropar i skogen väldigt ok. Då och då grävs en ny samtidigt som den förevarande fylls igen. Biologiskt avfall går samma väg.
Alla gropar till ett lämpligt avstånd från dricksvattentäkten.
Varför skulle inte det gå bra?

H Harmagedon skrev:
Du behöver ha en folkbokföringsadress för eventuella myndighetskontakter. Jag vet inte hur off grid du planerar att gå men vill du ha ett bankkonto behöver du en adress.
Blir man av med bankkontot om man har en postbox istället för brevlåda?

useless useless skrev:
Blir man av med bankkontot om man har en postbox istället för brevlåda?
Det är folkbokföringen som är viktig inte själva utdelningsstället.

Intet Intet skrev:
För en person är gropar i skogen väldigt ok. Då och då grävs en ny samtidigt som den förevarande fylls igen. Biologiskt avfall går samma väg.
Alla gropar till ett lämpligt avstånd från dricksvattentäkten.
Varför skulle inte det gå bra?
Om de sköts med den rigorösa rutin som du målar upp på långt avstånd från bebyggelse så går det säkert bra. Det är något i den stilen som jag avser med att ”ordna”. Dvs ha en plan för hur det ska skötas för att inte bidra till övergödning och nedskräpning eller att själv bli sjuk.

H Harmagedon skrev:
Det är folkbokföringen som är viktig inte själva utdelningsstället.
Det går att folkbokföra sig på kommunen om det inte finns någon fastighet. Sen behöver man inte ändra folkbokföringsadress om man tillfälligt under högst ett år bor på en annan adress, så TS får väl flytta hem en vecka om året...

Ja, precis. TS behöver ha en plan för det också. Det är väldigt krångligt att inte ha en folkbokföringsadress.

H Harmagedon skrev:
Det är väldigt krångligt att inte ha en folkbokföringsadress.
Samtidigt är det rätt enkelt att lösa om man har släktingar man är på god fot med. Typ skriva sig hos föräldrar, syskon m.m. Har man riktigt bra vänner så går det nog också att fixa.

K Kirre2 skrev:
Ja såklart, men man måste ju ha en bestämd plats att sätta den på så brevbäraren hittar den.
Det brukar väl inte vara nått problem oavsett om man köper en befintlig kåk eller skaffar en ny fastighet? Bara att köpa , märka upp och montera sin brevlåda vid närmaste brevlådesamling.

K Kirre2 skrev:
Måste man inte ha en adress att vara skriven på? Blir ju svårt om man bor mitt i skogen nånstans.
Tror det men dom jag vill köpa
Kontakt jag går dom skrev jag
Måste kontakta Kommunen först
Vad som gäller

Amanda Nylander Amanda Nylander skrev:
Jag har någon bild men jag vill ha tips i Skåne,ven , Åland eller Stockholm
Du kanske kan göra en egen tråd istället för att kidnappa någon annans tråd?

• Haha
Intet
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Vad menar du med att jag ta någon Annans tråd??

Anna_H Anna_H skrev:
Inser du att du skrev till TS? Svårt att kidnappa sin egen tråd ;)

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Foliehatten3 och 6 till
  • Laddar…
Amanda Nylander Amanda Nylander skrev:
Vad menar du med att jag ta någon Annans tråd??
Anna_H Anna_H skrev:
Men jag fråga om det bara har tanke

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.