Jag har ett takbyte på gång och fich kontakt med hederlig bygg via offerta.
Han var hemma hos mig i Lördags och gav ett prisförslag som verkade helt ok.
Han gav ett seriöst intryck men vill gärna veta om någon annan anlitat dessa.

Jag får nog ta och fråga om referenser.
 
Referenser och givetvis även be några fler företag kolla på jobbet, så du får en prisbild och får lite mer att utgå från.
... och INGA pengar i förskott!!!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Se upp!

Hederlig Bygg Ltd
145-157 St John Street
London

http://www.ukbusinessforums.co.uk/threads/beware-virtual-addresses.332756/
"The UK address. 145-157 St John Street, London, EC1V 4PY. According to a BBC report, this is the address used by a company which sells its use as a registered office address. Because there does not seem to be an obligation to check that users of the service are legitimate companies, criminals are attracted to it. According to the BBC, the address is in common use among fake companies operating "boiler room" fake share scams."

http://interfraud.org/ni_british_connection.htm

There's absolutely nothing wrong with the company that hosts these people, but the fact is that virtual addresses can make your company look bad by association. It's a better idea to use a real address - even if it's your solicitor or accountant.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Ja man kan ju undra, om man först kör en firma som handelsbolag "Hederlig Bygg Totalentrepenör HB" mellan 2005 och 2010 för att sen avregistrera den firman och börja med en ny enskild firma "Hederlig Bygg" 2011 och framåt utan någon större omsättning för att sen för 5-6 månader sen starta ett brevlådeföretag i England med samma namn "Hederlig Bygg Ltd".
Så skulle det åtminstone få mig att få kalla fötter och göra en rejäl bakgrundskoll på firman innan jag satte igång.

En kock som blev byggare.............;)
 
Som sagt: Tag referenser och följ upp dem ordentligt, inte bara med ett snabbt telefonsamtal.

Och då kan man ju egentligen fråga runt bland vänner, bekanta släktingar och vänner.
Lika väl som att gå via en sajt som Offerta, ägd av Kinneviksgruppen, som bara vill tjäna pengar.

Nu frågade Bollplanka här på forumet också, förutom att gå via Offerta,
så han/hon gjorde väl helt rätt :)

Men har du frågat efter och fått några referenser Bollplanka?
 
Det är ett AB
Orgnr 559074-2960

Bollplanka skrev:
Hej.

Jag har ett per större projekt i mitt hus på gång.
Är det någon som har erfarenhet av Hederlig Bygg i Ängelholm?

Tacksam för svar.

mvh // Bollplanka
 
Mandy71 skrev:
Det är ett AB
Orgnr 559074-2960
Ja visst,
Status: Registrerad hos Bolagsverket
Registreringsdatum: 2016-08-30
Alltså AB sedan fem dagar.

Vem är du själv, nyregistrerad här och med endast detta inlägg?
Berätta gärna om din anknytning till företaget!
 
D09
Finns en träff på lexbase om man vill gräva ytterligare.

Känns mer som en entreprenör än hantverkare men jag kan ha fel.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Finns en träff på lexbase om man vill gräva ytterligare.

Känns mer som en entreprenör än hantverkare men jag kan ha fel.
Entreprenör = lycksökare eller :rolleyes:
 
Vid detta laget borde ju taket va klart, hur blev det?
 
Efter att Hederlig bygg bytt vårt tak från plåt till shingel så läckte det igenom på vintrarna. Benny gjorde två tafatta försök att åtgärda det men gav sen upp och skyllde på kondens och dolda fel. Vi fick då ta dit en annan firma som snabbt kunde konstatera att jobbet var undermåligt. Läckaget berodde på dålig tätning runt skorstenen och shingeln, som Hederlig bygg lagt, fick tas bort då den satt för löst. Jag upplever att Benny snackar mycket men levererar inte.

/Anders
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.