Nu har jag fått ritningarna från min byggnadsingenjör och måste leta reda på en 5 meter lång HEA 200 balk. Är det någon som har något tips om vart man kan få tag på en sådan runtom i Dalarna? Antar att det kräver mer än två frimärken för att posta en sådan balk...

• Gilla
Betongplatta
  • Laddar…
Be dom inte vara sådanna teknikmotståndare och SMS:a hem balken till dig.

Kollade snabbt på Eniro, och fick 11 träffar på stålbalk i Borlänge, Avesta och Mora Bla
Prova annars och ring till någon större leverantör av stål typ SSAB och hör efter om det finns någon lokal leverantör. dom brukar vara väldigt hjälpsamma!

Lycka till!

Fick tag på en mycket hjälpsam leverantör (Borlänge Handelsstål). Måste dock hämta balken själv. Undrar om man får ta den med på bussen?

JohanKson skrev:
Måste dock hämta balken själv. Undrar om man får ta den med på bussen?
Tja, klarar du av att bära 211,5 kg och lyckas övertala busschaffisen att 5 m balk får plats i bussen så skall det nog inte vara några problem......:D:D:D

roli skrev:
Tja, klarar du av att bära 211,5 kg och lyckas övertala busschaffisen att 5 m balk får plats i bussen så skall det nog inte vara några problem......:D:D:D
Man kan väl lägga den i mittgången, svårigheten blir väl att böja in den via dörren...

Tror du t o m kan få den hemkörd... Ring till nån säljare på Bröderna Edstrand och fråga där. Håller du på och bygger, så klassas det ju som arbetsplats. Bilen som kommer med den har ju kran, så då slipper du bekymmra dig för att få hem den. Dessutom kanske det blir lite billigare också, om du får den utan mellanhänder. En sån balk kostar väl 3-4 tusen?

Det är bara en renovering, men det känns som en hel arbetsplats för tillfället. :) Tur att man får vila upp sig på jobbet under veckorna. Jag får samla ihop en bunt med vänner och bekanta och ställa en öl var tioende meter istället. Har redan hört om hemkörning och det gick bara om dom hade nån tur uppåt västerdalsbyarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.