Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anmärkningsvärt är att några av ytterväggarna bestående av masonitskivor där inne har börjat ge sig. Den på bilden är den som ser bättre ut i mitt tycke.
min tanke är om man kan ersätta dem med en bättre lösning (tror inte en trasig skiva gör så stor nytta...
sätta ditt nya masonitskivor känns praktiskt omöjligt, eftersom det blir svårt o få in dem på vindarna.
jag funderade på om det finns någon form av vindpapp som har liknade egenskaper som skivorna (skydda isoleringen) ??
Något spontant tips?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Remsor av masonit/OSB/plywood så breda du får in med överlapp i skarven.
Det där är helt okritiskt hur man löser.
Protte
Det där är helt okritiskt hur man löser.
Protte
När det kommer till Bisons vindskyddspapp. Kan jag använda den ovanpå isoleringen ul på vinden också? Borde funka samma där?
Även i Trossbottnen längst upp innan golvets spånskiva (mellan isoleringen och spånskivan) ?
Även i Trossbottnen längst upp innan golvets spånskiva (mellan isoleringen och spånskivan) ?
Klicka här för att svara

