49 221 läst ·
222 svar
49k läst
222 svar
Hata Black & Decker tråden
Ni kommer inte att tro't... Jag köpte ett laservatenpass från B&D i våras, som jag postade här om eftersom det var uppenbart feltillverkat. Jag var naiv och korkad, och kontrollerade det inte innan jag började använda det - å andra sidan stod det inget i manualen om att man borde göra en sådan kontroll. Fick riva upp en massa golvreglar och skrutt och slänga som byggskräp.
Jag berättade för B&D att jag förstört material för en summa pengar, och att jag inte var en nöjd kund. Svaret från B&D var väldigt kallt och avvisande.
Men B&D spårade min retur (via Jula - som är underbart smidiga vid returer!) och efter två månader återkom de med besked. Fabriken hade granskat passet, och kunde inte utesluta tillverkningsfel. Därför fick jag som "goodwill" ersättning för materialet jag förstört, och en liten del av min arbetstid! De skall också uppdatera manualen så att den berättar hur man gör en kontroll av nyköpt pass.
Jo, jag vet att den här tråden heter "B&D suger", men i det här fallet var B&D faktiskt synnerligen service-minded. Långt bortom vad jag hade förväntat mig. Eftersom jag nu gnällde på dem här, så känner jag att jag faktiskt måste berätta att de gav ersättning, om än utan att ta på sig någon skuld.
Jag berättade för B&D att jag förstört material för en summa pengar, och att jag inte var en nöjd kund. Svaret från B&D var väldigt kallt och avvisande.
Men B&D spårade min retur (via Jula - som är underbart smidiga vid returer!) och efter två månader återkom de med besked. Fabriken hade granskat passet, och kunde inte utesluta tillverkningsfel. Därför fick jag som "goodwill" ersättning för materialet jag förstört, och en liten del av min arbetstid! De skall också uppdatera manualen så att den berättar hur man gör en kontroll av nyköpt pass.
Jo, jag vet att den här tråden heter "B&D suger", men i det här fallet var B&D faktiskt synnerligen service-minded. Långt bortom vad jag hade förväntat mig. Eftersom jag nu gnällde på dem här, så känner jag att jag faktiskt måste berätta att de gav ersättning, om än utan att ta på sig någon skuld.
Jag kör med black and decker och tycker de är helt underbara maskiner vist ingen matika men de kostar ju drygt 7000:- med om du ska ha med mutterknack å 18v..
Jag har 2 st skruvdragare från b&d en med slaghammare också..
Ena har jag haft i snart 3-4 år å använder den till allt å använder den nästan dagligen..
Båda som jag har är på 14,4v å då skruvar jag i träskruv som är 6x120 utan problem bra batteritid å snabb laddning..
Så jag skulle köpa b&d. Om nån av dem skulle sluta funka..
Provade bosch pro serien 18v men då de bara hade 38nm så slår de b&d dem med 40nm å 45nm samt att de har bättre batteritid än bosch
Ena har jag haft i snart 3-4 år å använder den till allt å använder den nästan dagligen..
Båda som jag har är på 14,4v å då skruvar jag i träskruv som är 6x120 utan problem bra batteritid å snabb laddning..
Provade bosch pro serien 18v men då de bara hade 38nm så slår de b&d dem med 40nm å 45nm samt att de har bättre batteritid än bosch
Marcus Thrane skrev:Jag kör med black and decker och tycker de är helt underbara maskiner vist ingen matika men de kostar ju drygt 7000:- med om du ska ha med mutterknack å 18v..
Välkommen till forumet...
Hur kommer det sig att som första inlägg bumpa en 4år gammal tråd...och påstå att B&D är guds gåva till mänskligheten??
Redigerat:
Grattis! Dina maskiner kan ju faktiskt vara gjorda på någon annan veckodag än måndag, fast jag trodde personalen på b&d bara jobbade på måndagar.
Undrar vad det kommer bli för kvalite på Stanleys maskinpark? Det är ju samma företag..
Undrar vad det kommer bli för kvalite på Stanleys maskinpark? Det är ju samma företag..
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 277 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 277 inlägg
Jag har DeWalt prylar och gissa vilket bolag som äger DeWalt... Japp, det är B&D!
Jag gissar på att de låter bli att peta på Stanleyprodukterna.
Men trots att B&D äger DeWalt så ogillar jag B&D.
Jag gissar på att de låter bli att peta på Stanleyprodukterna.
Men trots att B&D äger DeWalt så ogillar jag B&D.
Nope... Stanley köpte niscayah och blev då helt fristående från Securitas. Även niscayah var fristående men då med en tydlig koppling till Securitas. Nu är de lite katt och råtta. Inte bästa kompisar...raveper skrev:
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
Köpte år 2014 en tryckluftsdriven limspruta på Jula för 279 kronor. Fick komplettera med någon slags adapter för tryckluften (2-pack så jag fick 1 över). Spiralfjädern till handtaget var någon cm för kort så jag köpte en längre för 5 kronor på Mekonomen. Kunde limma det jag skulle.Cheesus skrev:
Borde vara enkelt att mäta x meter åt ett håll, vända passet och mäta tillbaka. Höjdskillnaden mellan utgångspunkten och slutpunkten är felet.V viktordt skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden