Aha,

Det här var som sagt några år sedan, det var riktiga grejer vi fick då. När en hästmyra gått genom lite utstrött pulver så dog den inom 50cm.
Det är väl inte samma grejer idag. Synd!

nizzehult
M Maximarcus skrev:
Jag har egen erfarenhet av hur effektivt riktigt bekämpningsmedel kan vara. Vi använde för ett antal år sedan medel som vi fått från Anticimex, det såg ut som myrr men jäklar vad effektivt det var! Myrorna kom döende ut ur sitt hål i ett tempo så man inte hann dammsuga upp dem.
Alltså; om möjligt, försök tigga till dig medel av försäkringsbolaget/Anticimex.
Det vore ju bra om man kunde gå den vägen men AC säger att dom idag har fått sluta med de flesta effektiva (läs: toxiska) medlen pga nya miljöbestämmelser så det skiljer inte nämnvärt det som dom använder kontra vad man kan köpa i den öppna handeln.
Nu råkade jag ju ha Myrr från 70-talet så lite bättre odds kanske jag har men jag nöjer mig inte förrän drottningen är död och jag slutar hitta (häst)myror inomhus.

Hur gick det med myrorna? Jag har väldigt bra erfarenhet av anticimex och fick många bra tips på hur jag skulle bli av med mina

nizzehult nizzehult skrev:
förrän drottningen är död och jag slutar hitta (häst)myror inomhus.
Är lite sen på tråden, men hästmyror har ett palats där drottningen är tex en gammal stubbe, gamla trädstammar e.t.c och sedan har dom satelitbostäder i omgivningen, så det gäller att hitta palatset och där bekämpa dom först. Myror över huvudet taget gillar fukt där organiskt materiel är mjukt att gnaga i , och odla sin svamp till ägg och barn

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
jonaserik
de du skriver har redan framkommit i tidigare inlägg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.