Har stavparkett i kök och vardagsrum som nu behöver vårdas lite. Golvet är i fint skick och behandlades med Osmo hårdvax för ca 5 år sedan. Nu börjar det se torrt och blekt ut. Golvet har inte heller samma motstånd mot vätska längre.
Nu till frågan
Är det bara att köra på eller måste jag förbehandla golvet på något sätt?
Hårdvaxoljan måste ju fästa på något sätt. Räcker det med kloss och fint sandpapper?