Har stavparkett i kök och vardagsrum som nu behöver vårdas lite. Golvet är i fint skick och behandlades med Osmo hårdvax för ca 5 år sedan. Nu börjar det se torrt och blekt ut. Golvet har inte heller samma motstånd mot vätska längre.

Nu till frågan

Är det bara att köra på eller måste jag förbehandla golvet på något sätt?

Hårdvaxoljan måste ju fästa på något sätt. Räcker det med kloss och fint sandpapper?
 
Slipa med fint papper och tvätta rent, sen bara att olja in. Står väl instruktioner på burken. Lite oftare än 5 år bör man underhållsolja
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.