P
Hej!
Jag har nyss haft hantverkare hemma hos mig som slipat och lagt hårdvaxolja med vita pigment på mitt parkettgolv. Jag tycker att resultatet blev flammigt, samt att längs väggarna har det blivit mer vitt än övriga golvet.

Är detta normalt?
Bifogar bilder.

• Nyslipat parkettgolv med flammig hårdvaxolja och vita pigment, ojämnt applicerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Parkettgolv med ojämn applikation av hårdvaxolja visande flammighet och vita kanter vid väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
windestal
Att det blir annorlunda längs kanterna beror förmodligen på att där har det slipats med en annan maskin, vilket ger lite annan yta, som ger annat upptag av behandlingen. På stora golvytor bör det dock inte bli några stora skillnader, men lite olika kan det ju bli pga att man har på lite olika mängd, individuella skillnader i hur porösa bröderna är osv

M
Anonymiserad 212963 skrev:
Hej!
Jag har nyss haft hantverkare hemma hos mig som slipat och lagt hårdvaxolja med vita pigment på mitt parkettgolv. Jag tycker att resultatet blev flammigt, samt att längs väggarna har det blivit mer vitt än övriga golvet.

Är detta normalt?
Bifogar bilder.
Varför verkar det som att hårdvaxolja lätt bli flammigt och dåligt resultat? Är vit lack kanske mer förlåtande?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.