10 021 läst ·
65 svar
10k läst
65 svar
Har nu fått fiber - men sedan?
[
Det hör nog mer till vanligheterna att dom det är något som ingår, är det konstigt?
Ja dom flesta brukar skicka med en router om man har ett bundet abonnemang.useless skrev:
Dom flesta? Jag har aldrig fått en router av mina tjänsteleverantörer. Å andra sidan vill jag bestämma själv vad jag har för prylar, så det är ingen nackdel.
Edit: När jag hade Telia ADSL så fick man ett modem med inbyggd accesspunkt, men den var så dålig att till och med Telias support rekommenderade att man köpte en egen...
Det hör nog mer till vanligheterna att dom det är något som ingår, är det konstigt?
En vanlig standardrouter/accesspunkt funkar för de allra flesta. Med tanke på TS frågor så finns det ingen anledning att göra det mer komplicerat än så.MathiasS skrev:
Jag gissar en sådan härjarlh skrev:
https://www.allente.se/kundservice/boxar-och-hardvara/tradlos-router-arris-nvg468q/
Jag har bara svarat på DIN fråga om varför man skulle vilja dela på AP och router. Fördelen med att göra det är relevant både för svensson-användare och mer avancerade användare. Alla vill ha bra täckning.useless skrev:
Ok. Jag trodde det bara var jag och några till nördar som körde separat router, brandvägg och accesspunkt.MathiasS skrev: