Hej på er
Bor i ett två våningshus 180kvm i Stockholm och har vattenburen golvvärme hela huset via
Nibe FIGHTER 310P huset byggde 2008 så borde Nibe vara 15 år gammal. Har
täljstenskamin också i huset.
- Har Primär värmekälla Nibe FIGHTER 310P
- Har en Täljstenskamin används några timmar när elen är dyrt
- Fundera köpa LLVP (Mitsubishi Electric Hero LN25) som ett komplement till Nibe och som backup
1-Undrar bli ekonomisk om slänger min fungerande
Nibe FIGHTER 310P och köper en ny Nibe i så fall vilken Nibe rekommenderar ni som kan ersätta min model?
2-Eller bättre att vänta tills den pajar och sedan köper en ny Nibe? risken är att min Nibe pajar mitt i vinter och beställning tiden för ny är mer än 2 månader.
3-Om köper en ny Nibe, blir mer ekonomisk om köper också en LLVP också som komplement till nya Nibe eller inte nödvändig och inte ekonomisk när man investera på en ny Nibe?
Hur skulle ni göra?