25 029 läst ·
242 svar
25k läst
242 svar
Har ni kört igång värmen än?
Inte än lite kallt i källaren men där är man ju bara när man tvättar och hämtar bärsen. Har dock testat toaletten där nere några ggr och det var kallt kan jag lova... Solen värmer rätt bra än så länge, jag väntar tills hon klagar, sedan kan jag nog "glömma" bort att starta i någon vecka till 
Nu var det nära här i helgen. Ingen som helst värmekälla på än och 19 grader inne som kallast. Tur att det blev soligt och lite varmare idag. Förhoppningen är att klara sig september ut men det kanske är lite optimistiskt 
Nu är det ju vackert väder igen, så nu behövs ju ingen värme. Vi har fortfarande flera fönster på "sommarläge" med en liten vädringsspringa. Tur det, för värmepumpen går inte just nu. Vi fick den nermonterad i våras för att den skulle flyttas och behövde lite service. Han som tog ner den kollade var den skulle upp och sade att det gick bra. När nu en annan kille kommer och ska montera säger han glatt "den här elen kan jag inte använda, du får ringa en elektriker osm drar fram nytt från centralen".
Tack för den. En elektriker har varit här och kollet i fem minuter, sagt att han kan göra det och ska återkomma "när han hinner". Så jag hoppas på en fortsatt varm höst :-D
Har iallafall dragit kabeln mellan centralen och apparaten, spar väl alltid nån timme.
Tack för den. En elektriker har varit här och kollet i fem minuter, sagt att han kan göra det och ska återkomma "när han hinner". Så jag hoppas på en fortsatt varm höst :-D
Har iallafall dragit kabeln mellan centralen och apparaten, spar väl alltid nån timme.
íngen värme igång än, men sambon börjar gnälla lite på kvällarna så det dröjjer väl inte länge innan jag får slå igång den..
har än så länge runt 21 på dagarna och 18-19 på morgonen.. dvs lagom temp
har än så länge runt 21 på dagarna och 18-19 på morgonen.. dvs lagom temp
Bra ventilation och ingen FTXGabbe1 skrev:
Men som jag skrivit tidigare så är huset nyisolerat.
Avfuktare i källaren
Inga skuggande träd
Havet är fortfarande 15 grader
Idag hade vi 23grader i skuggan
6pers i hushållet
massor med apparater igång hela tiden.
Temp sänkning är enklast med korsdrag.
Våren blir lite tvärt om då havet kyler istället.
Hon tjatar inte hon säger till en gång... hon vet att jag glömmer 90% av det hon säger men hon vill inte vara tjatis ;-) efter några veckor brukar hon dock bli rätt sur... Det tog mig 2-3 månader innan jag kom ihåg att justera upp varmvatten tempen..
Fjärrvärme
Fjärrvärme