25 029 läst ·
242 svar
25k läst
242 svar
Har ni kört igång värmen än?
Kastade in handduken i lördags. 17 grader inne när man skulle gå och lägga sig var i häftigaste laget. 2 plusgrader ute vid tillfället. I morse fick man skrapa frost från rutorna. Känns tidigt, men det är väl bara att gilla läget.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Min pump drog igång eltillskottet imorse med ca 5gr ute och efter en längre dusch 
Får väl se vad ekonomin blir, de senaste dagarna med mellan 5-10 C på nätterna så har det gått ca 10 kwh per dygn...
Hade det hållit sig så vore jag glad - 3650kwh/år vore nice, så lär det inte bli med minusgrader ute dock ...
/K
Får väl se vad ekonomin blir, de senaste dagarna med mellan 5-10 C på nätterna så har det gått ca 10 kwh per dygn...
Hade det hållit sig så vore jag glad - 3650kwh/år vore nice, så lär det inte bli med minusgrader ute dock ...
/K
Körde igång värmen för en vecka sedan. Ligger på 21 på kvällarna.
Jag hade tänkt att hålla ut i en vecka till, men nu höll varken jag eller huset längre. Rå luft, minus på nätterna och bara 15 inne på kvällen. Igår kväll åkte luftvärmepumpen på. Den behövs främst fram tills det har blivit kallare än -5, då funkar det att bara elda i kamin igen. Den blöta höstluften äter sig igenom isoleringen. Kanske skall tilläggsisolera... har 90mm i den äldsta delen och 120mm i den nyare, å andra sidan har jag väldigt bra självdragsventilation i min gamla kåk