Nu gick det inte längre, öppnade shunten igår. Kommer inte att ha tid att elda i kaminerna under några dagar, så det blev till att krypa till korset.

Även jag kröp till korset idag, nu åkte värmen på :)

Skåne.
Nej.

Kastade in handduken i lördags. 17 grader inne när man skulle gå och lägga sig var i häftigaste laget. 2 plusgrader ute vid tillfället. I morse fick man skrapa frost från rutorna. Känns tidigt, men det är väl bara att gilla läget.

Körde igång luftvärmepumpen för en vecka sedan.

Min pump drog igång eltillskottet imorse med ca 5gr ute och efter en längre dusch :(
Får väl se vad ekonomin blir, de senaste dagarna med mellan 5-10 C på nätterna så har det gått ca 10 kwh per dygn...
Hade det hållit sig så vore jag glad - 3650kwh/år vore nice, så lär det inte bli med minusgrader ute dock ...

/K

Satte på elradiatorierna i barnens rum under helgen. Resten av huset håller fortfarande en bra temp och får vänta. Vi bor i Stockholmsområdet och värmer våra 200 kvm med direktverkande el.

Körde igång värmen för en vecka sedan. Ligger på 21 på kvällarna.

Nej, slår om kontakten den 1 oktober :) Eldat i kaminen på övervåningen 5 gånger och på bottenvåningen 2 gånger. Älvdalen, minusgrader på nätterna, massa plus på dagen.

Luftvärmepumpen åkte igång igår.. Går kvällar och nätter. Var -2 inatt.

Bor i Lilla Edet.

Nu har jag också kastat in handduken...slog på värmen i morse efter en natt som fick hela familjen att snörvla och hosta.

Jag hade tänkt att hålla ut i en vecka till, men nu höll varken jag eller huset längre. Rå luft, minus på nätterna och bara 15 inne på kvällen. Igår kväll åkte luftvärmepumpen på. Den behövs främst fram tills det har blivit kallare än -5, då funkar det att bara elda i kamin igen. Den blöta höstluften äter sig igenom isoleringen. Kanske skall tilläggsisolera... har 90mm i den äldsta delen och 120mm i den nyare, å andra sidan har jag väldigt bra självdragsventilation i min gamla kåk ;)

L-Bror
Efter att ha eldat i kaminen varje kväll i en vecka fick jag nu ge mig.
Pellets igång sen igår och 20 grader i huset igen.

luft luft gick i gång för en vecka sedan. 11 cm isolering och taskiga fönster i kedjehuset i STHLM och nedåt nollan och nu de sista nätterna minus två gör det obeboligt utan.

har de mesta elemente på. stänger av på dagarna då vi inte är hemma. Småland

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.