32 296 läst ·
141 svar
32k läst
141 svar
Har ni en BOB? Och vad innehåller den?
Varför inte kombinera en ”årstidslista” med den fördigpackade ”BoB:en”?
En väska med det nödvändigaste och kompletera vid behov......
Har typ en ”miniBoB” att slänga ner i resväskan vid resor innehållandes t.e.x plåster, nagelfilar, medicin, kniv, tång m.m
En väska med det nödvändigaste och kompletera vid behov......
Har typ en ”miniBoB” att slänga ner i resväskan vid resor innehållandes t.e.x plåster, nagelfilar, medicin, kniv, tång m.m
ja funkar de för dig så kör på de! Ingen kan säga vad som är rätt eller fel i just din Bob, ja ser saker som folk har i sina som jag aldrig hade släpat med mig. Samtidigt som folk kan tycka att jag antingen saknar eller har ”fel” saker i min.T Taxture skrev:
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
Problemet är lösbart om du kan sänka dig till den nivån.Okarlsson skrev:
Det säger däremot överlevnadspastorn (som har gjort videon i inlägget som länken ovan går till). Han bär alltid pistol för man väljer inte tid och plats för när man måste använda den för att försvara sig. Vore det så att man kunde välja, skulle man välja att inte vara där då.R rosefors skrev:
Han har även sagt att de två största hoten vid en kris är svält och våld. Och att mat är viktigare än vapen eftersom vid en kris är det säkert att man måste äta men inte säkert att man måste döda någon.
De som har våldskapital följer redan nu med sina skottskadade anhöriga till sjukhus och tilltvingar sig vård med förtur eftersom det fungerar att göra så. Skulle en äldre anhörig få covid-19 och behöva respirator skulle de gladeligen ta dem till intensivvårdsavdelningen, slita loss slangarna från någon patient och hota en sköterska att koppla in dem på deras patient i stället. De har redan gjort räder mot sjukhus och länsat förråden på handsprit och munskydd.R rosefors skrev:
Att skita civiliserat......... det blir väl potta eller utedass hemmavid.
Jag har bott med utedass och det går bra ned till -20 men sedan blir det otrevligt. I synnerhet om man har blödande hemorrojder.
Jag har bott med utedass och det går bra ned till -20 men sedan blir det otrevligt. I synnerhet om man har blödande hemorrojder.
Produkter som diskuteras: "utedass"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer
Hemorrojderna lämnar jag okommenterade.H heimlaga skrev:
Men att sitta på utedass funkar utmärkt även långt under -20°. Det vet jag av erfarenhet.
Hemligheten är frigolitsits.
Med vanliga sitsar så är det näst intill outhärdligt, eller i varje fall väldigt kallt under lång tid. Med frigolitsits är det riktigt skönt. Det blir varmt direkt.
Om det är något problem så är det nog pålen som bildas o måste tas om hand förr eller senare. Egentligen inget direkt problem, bara lite nitlott att få det på sin lott ta hand om den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden