tommib
Perfekt är att ta i men den får inte slå för mycket, då får du inte ihop stugan. Diagnonalerna måste vara lika långa och det blir de inte om grunden är skev.

Jag skulle nog som fribygg bygga ett enkelt trädäck som står på plattor och sedan bygga boden på det. Hur mycket du måste gräva beror på hur ojämnt det är och hur nära marken du vill ha stugan.

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Perfekt är att ta i men den får inte slå för mycket, då får du inte ihop stugan. Diagnonalerna måste vara lika långa och det blir de inte om grunden är skev.

Jag skulle nog som fribygg bygga ett enkelt trädäck som står på plattor och sedan bygga boden på det. Hur mycket du måste gräva beror på hur ojämnt det är och hur nära marken du vill ha stugan.
Det behöver kanske inte ens grävas? En skyffel grus, trädgårds platta i betong och en justerbar terassfot under ett enkelt trädäck bör duga i TS fall, det är ju ett mycket enkelt hus.

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
Jag tror ni klarar detta på två man. Jag byggde tillsammans med min fru och 17-åriga son en attefallsstuga på 25 m2, med isolering och fönster osv. Vi trodde det skulle vara som att skruva ihop en jättestor Ikea-möbel men det visade sig vara betydligt mer lösvirkesbyggande än så, men vi redde ut det. Lite händiga var väl både sonen och jag sedan tidigare men något egentligt bygge hade vi inte gjort innan.

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.