C
  • Gilla
husspekulanten
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Den verklighet som är relevant här är den som FMI lever i. Du kan läsa hur de resonerar här:
[länk]
[länk]
För mig är verkligheten inte det utan det jag lever i, är ny på detta forum och läser av Många trådar nu när vädret är illa.
Ser att det finns många paragrafryttare som tror att allt görs enligt lagar och regler men så ser det inte ut i verkligheten..
Ser också hur vissa går in i absurdum om sådana saker som man ser är osant mot hur det fungerar i verkligheten, så vi kan vara överens om att inte hitta samsyn i detta🙏

C
Frerider Frerider skrev:
Ser att det finns många paragrafryttare som tror att allt görs enligt lagar och regler men så ser det inte ut i verkligheten..
Jag säger inte emot dig när det gäller det, jag vet också att det är ett relativt utbrett fenomen.

Det jag sade redan från början är att jag inte begriper varför man ger sig in i det som mäklare. Ungefär som taxichaffisar som ständigt kör för fort och medvetet bryter mot trafikregler i allmänhet. Är ju lite trist att bli av med körkortet om det är det man livnär sig på, och det torde inte tillföra så mycket mervärde för kunden att det är värt att ta risken.

• Gilla
husspekulanten
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jag säger inte emot dig när det gäller det, jag vet också att det är ett relativt utbrett fenomen.

Det jag sade redan från början är att jag inte begriper varför man ger sig in i det som mäklare. Ungefär som taxichaffisar som ständigt kör för fort och medvetet bryter mot trafikregler i allmänhet. Är ju lite trist att bli av med körkortet om det är det man livnär sig på, och det torde inte tillföra så mycket mervärde för kunden att det är värt att ta risken.
Det är som det mesta i detta land som regleras allt med lagar, snart får du be om lov att äta kött, använda kontanter, vi blir mer och mer övervakade vi lever definitivt inte i ett fritt och välmående land allt går till ytterligheter finns ingett sunt förnuft kvar😢

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.