Håller på och lägger golv uppe i vardagrummet och är lite osäker på hur jag ska fortsätta lägga det? Säg inte att jag lagt det fel 
Nej, du har i mitt tycke lagt det helt rätt. I längdriktning med korridoren.
Skulle lagt det precis så själv.
(Kanske hade börjat längs den långa väggen och backat in i rummet, men, men)
Just socklarna hade jag tagit bort, men det kan du dölja med en smyglist/kvartsstav ..
Skulle lagt det precis så själv.
(Kanske hade börjat längs den långa väggen och backat in i rummet, men, men)
Just socklarna hade jag tagit bort, men det kan du dölja med en smyglist/kvartsstav ..
Okej men då så, ska bara klia mig lite mer i huvudet hur jag ska få till detta. Listerna blev kvar för dom är gamla med mycket krusiduller och perfekt geradeMazen skrev:
Menar du hur du ska komma runt hörnet?
Det blir ju några brädor som du måste klyva på längden där mot väggen där byrån står. Biten precis vid hörnan kan ju behöva gå runt hörnet så den klyver du ju inte hela vägen.
Lättast är nog att kapa till hörnbiten först.
Det blir ju några brädor som du måste klyva på längden där mot väggen där byrån står. Biten precis vid hörnan kan ju behöva gå runt hörnet så den klyver du ju inte hela vägen.
Lättast är nog att kapa till hörnbiten först.
Mari91 skrev:
Precis så ja men var noga med att mäta in så att den raden blir rak när du går vidare med nästa rad sedan. Använd et långpass eller lätt en till golvbräda emot och kolla så att det inte bli glipa mitt på eller i ändarna. Det är lätt hänt att man råkar vika av och inte lägger den klyvda brädan riktigt i linje med det redan lagda golvet. Sådana hemsöker en med glipor på de kommande raderna sedan om man inte är noggrann i detta skede.
Den där höjdskillnaden vid tröskeln tror jag blir mycket svår att reda ut. Förmodligen måste du åka och köpa board (masonit) eller liknande och höja hela golvet i det lägre rummet. Det går inte att bygga upp bara lokalt vid tröskeln utan att det kommer kännas svajigt, gunga och knaka. Alternativet är att kapa av golvet där vid tröskeln och lägga varje rum separat och sedan knyta ihop med en nivålist
Den där höjdskillnaden vid tröskeln tror jag blir mycket svår att reda ut. Förmodligen måste du åka och köpa board (masonit) eller liknande och höja hela golvet i det lägre rummet. Det går inte att bygga upp bara lokalt vid tröskeln utan att det kommer kännas svajigt, gunga och knaka. Alternativet är att kapa av golvet där vid tröskeln och lägga varje rum separat och sedan knyta ihop med en nivålist