Den vänstra brytaren är kopplad bakvänt. Det funkar, men det är lika bra att koppla som man brukar. Skarvningen av fasen ser skum ut. Annars är det korrekt.
Det är uppenbart en skoluppgift.
Det är uppenbart en skoluppgift.
inkommande från vänsterFarstatjej90 skrev:
ska koppla trapp dubbeltrapp
vänster på dubbeltrappen går till taklampan medans höger och trappen går till andra lampan
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Som sagt det ser väl i princip rätt ut. Men mer logiskt om fas kommer in på L även för den vänstra halvan av dubbeltrappen. Och tändtråden på en av pil ut anslutningarna. Funktionsmässigt egalt.
Det ser ut som du kommer att behöva 8 trådar mellan kopplingsdosan och dubbetrappen. varför går tändtråden från högra trappbrytaren ned och vänder vid dubbetrappen? Får du bort den så är det "bara 6 trådar". Även det kan vara en utmaning att få igenom ett 16mm vp rör.
Det ser ut som du kommer att behöva 8 trådar mellan kopplingsdosan och dubbetrappen. varför går tändtråden från högra trappbrytaren ned och vänder vid dubbetrappen? Får du bort den så är det "bara 6 trådar". Även det kan vara en utmaning att få igenom ett 16mm vp rör.
Det är sannolikt snabbare återkoppling här.
Klicka här för att svara


