Hej!
Jag har köpt en ny lampa som jag ska koppla in i ett uttag i taket.
Uttaget ser ut som på bilden. Har en stickpropp med en brun och blå kabel som jag kopplar in i lampan på L och N (enligt bild). Är detta rätt eller behöver jag ett jordat uttag?
Jag har köpt en ny lampa som jag ska koppla in i ett uttag i taket.
Uttaget ser ut som på bilden. Har en stickpropp med en brun och blå kabel som jag kopplar in i lampan på L och N (enligt bild). Är detta rätt eller behöver jag ett jordat uttag?
Bara "sätt i, slå på."
Ska man vara petnoga så ska sladden och kontakten till den lampan vara med jordledare om den kanske senare flyttas till ett jordat rum. Men just här förändrar det inget i sak.
https://www.clasohlson.com/se/Lamppropp-med-sladd/p/36-1593
https://www.clasohlson.com/se/Lamppropp-med-sladd/p/36-1593
Klicka här för att svara



