kulle
Och för att säkra ytterligare kan man trycka ner en sån här
3439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men man får inte glömma o ta upp och spola av den ibland, särskilt efter att slamtömmaren varit där.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Aha, det var något nytt för mig!

Men det var en dyr flaskborste http://www.rinkabyror.se/artikel/septic-filter-110mm/

PS
Fast T-rörets avsikt är ju att vattnet till infiltrationen skall tas under slamkakan.
Så vad gör flaskborsten egentligen för nytta?

Och om man är riktigt duktig skall man väl fylla trekammarbrunnen med nytt vatten när slamsugaren har gjort sitt jobb.
(Om sugarbilen inte är sån som återspolar det "rena" vattnet.)

Redigerat:
kulle
Det är alltid en liten mängd "grums" som virvlar runt och följer med ut i infiltrationen,
många slambilar idag är ju återspolande och verkar förstört en del infiltrationsanl.
Jag tror (min åsikt) att en sån här flaskborste tar upp mycket som annars åker med ut.
Ute i europa verkar finnas många andra varianter av det här oxå

https://www.google.se/search?q=Sept...&sa=X&ei=jkudVeUx48vIA4OaguAK&ved=0CAYQ_AUoAQ

Som jag förstått det finns behovet av återfyllnad med vatten främst när man har slamavskiljare i plast. Anledningen till att man återfyller är för att minska risken för att slamavskiljaren kollapsar pga marktrycket.

Aha, intressant!
Kanske jag skall börja med det nästa år då.
Två kubik vatten kostar ju bara en knapp tia + moms :)

2 kubik hos mig ha kostat ca 50:-

:)

thestrut skrev:
2 kubik hos mig ha kostat ca 50:-

:)
Hade du inte enskilt vatten som jag uppfattade det, då blir det bara elkostnad för pumpen? Eller har du kommunalt vatten men enskilt avlopp?

AndersS skrev:
Hade du inte enskilt vatten som jag uppfattade det, då blir det bara elkostnad för pumpen? Eller har du kommunalt vatten men enskilt avlopp?
jo jag har enskilt... men hade jag haft kommunalt hade det kostat drygt 50:-

det var typ "hade jag haft kommunalt"..... så jag får vara glad för det lilla... att jag har enskilt vatten... bra medans det fungerar men så fort det krånglar hade man nog hellre haft kommunalt :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.