9 991 läst ·
38 svar
10k läst
38 svar
Har jag blivit lurad? - muntlig offert och rotavdraget på fakturan?
Roten kanske skulle användas på annat eller redan är slut.klaskarlsson skrev:
Rimliga är att angivet pris är före rot.
Sen är det också rimligt att fråga om rot. Firman kanske inte sysslar med rot alls.
Det är knepigt, jag har svårt att säga vad som verkar vara det vanligaste, tyvärr är det många som anger pris efter rot, och även om man letar efter godtycklig hantverkartjänst per timme är det tyvärr vanligt att det är efter rot.
När jag diskuterar priser för t.ex. städhjälp med min mor brukar hon också prata priser efter rot och jag får säga att det är före rot som är intressant jämförpris.
Så ja, det är nog rätt vanligt att det är pris efter rot som anges mot kund, men det har blivit lika otydligt som det var förr innan priser mot privatpersoner alltid skulle vara ink. moms.
När jag diskuterar priser för t.ex. städhjälp med min mor brukar hon också prata priser efter rot och jag får säga att det är före rot som är intressant jämförpris.
Så ja, det är nog rätt vanligt att det är pris efter rot som anges mot kund, men det har blivit lika otydligt som det var förr innan priser mot privatpersoner alltid skulle vara ink. moms.
Det där är ett olat för gör man det i bokföringssystmet och har kopplingarna rätt är det bara ta ut en fil som laddas upp på skatteverket, sen kommer pengarna och det bockas av automatiskt. så det är snarare så att de inte lärt sig jobba effektivtD Dilato skrev:
Nu missade du hela poängen.Farstatjej90 skrev:
Av alla de offerter jag fått, både muntliga och skriftliga så har de allra flesta vart pris efter rot, och därför skulle jag mest troligt anta att ett pris jag får höra muntligt är efter rot eftersom de verkar vara extremt vanligt att man anger priser så mot kund, baserat på mina erfarenheter.
Hur vet du att de var efter ROT?C Cerb skrev:Nu missade du hela poängen.
Av alla de offerter jag fått, både muntliga och skriftliga så har de allra flesta vart pris efter rot, och därför skulle jag mest troligt anta att ett pris jag får höra muntligt är efter rot eftersom de verkar vara extremt vanligt att man anger priser så mot kund, baserat på mina erfarenheter.