har suttit in en ny ytterdörr, men dörren går inte jämnt med dörrkarmen. man kan ju justera karmen men känner mig väldigt osäker på om det är det jag ska göra eller om jag måste skruva lös allt och börja om. skulle uppskatta om nån kunde kolla och kanske ge lite tips 😊

• 20260822_110016.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260822_110030.jpg
    Skapa konto
  • 20260822_110037.jpg
    Skapa konto
Frerider
Du har satt karmen slätt med väggen ser det ut som, du behöver ta ut karmen lite där dörrbladet sticker ut alternativt flytta in karmen lite i botten på den sidan..

Frerider Frerider skrev:
Du har satt karmen slätt med väggen ser det ut som, du behöver ta ut karmen lite där dörrbladet sticker ut alternativt flytta in karmen lite i botten på den sidan..
det är luft imellan väggen och dörrkarmen 😊 så då säger du att jag ska skruva där nere så karmen flyttas till vänster då? har jag fattat det rätt då??

Nej det är inte åt höger eller vänster du ska justera utan ut eller in. Karmen är antagligen skevt monterad, karmsidorna är inte paralella.

• Gilla
andyoo
  • Laddar…
Frerider
A andyoo skrev:
det är luft imellan väggen och dörrkarmen 😊 så då säger du att jag ska skruva där nere så karmen flyttas till vänster då? har jag fattat det rätt då??
Du behöver få ut karmen inte åt höger eller vänster, om du står på insidan så behöver karmen utåt i överkant.

Redigerat:
  • Gilla
andyoo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.