Hejsan!!

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har haft en kakel sättare hemma och han har gjort hålet kring eldoserna lite för brett. det är 90 mm och alla täckramar jag hittar är bara 84 mm. Skulle verkligen behöva tips om var jag kan få tag i någon som har tre fack är är 90 mm bred minst om det finns.

Tacksam för svar.

Lyncha kakelsättaren. ;)

Är det inte en lätt match för kakelsättaren att byta ut de plattorna vid dosorna? Borde ju anses som garantigrej typ, så länge det är vitt jobb.

//Patrik

Redigerat:
Håller med om att kakelsättaren bör åtgärda problemet i första hand.
Det finns dock tpetskydd att köpa som monteras under strömbrytarens täckram.

Hade definitivt först pratat med kakelsättaren, det låter ju inte som om det är så mycket som behöver åtgärdas. Borde inte hålet i kaklet gå endast runt apparatdosan? När jag sätter gips så gör vi ju aldrig hålet större än exakt så som kopplings - eller apparatdosan är... gäller inte samma logik för kakelsättare? Att vi har dosborrar och annan lyx gör ju vårat jobb enklare såklart. Men även kakelsättare har väl yrkesstolthet att göra ett snyggt jobb?

/henrik

Elko har bredare ramar. Tror dom är ca 1cm bredare än vanliga.

elko har 1-fack och 2-fack ramar dessa är 90 mm, vanliga är 86mm

Spöa kakelkillen

Skier12345 skrev:
Håller med om att kakelsättaren bör åtgärda problemet i första hand.
Det finns dock tpetskydd att köpa som monteras under strömbrytarens täckram.

hitta ett tapetskydd för 3-facks ram, som blir bra i ett badrum..

el_richard var står det något om badrum?:)

Skier12345 skrev:
el_richard var står det något om badrum?:)

eller vart man nu har kakel... :mad:

Tveklöst ett garantijobb. Skulle inte ödsla tid på att leta elmateriel som ska täcka upp för kakelkillens skitjobb.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.