harry73 skrev:
Men om diametern är 120 cm (eller var det kanske mm), då kan djupet inte vara 50-100 m, för då rymmer hålet 50 - 100 kubik berg (blir några lastbilar för att borra en brunn
Det är ju knappast 120 cm om det är en borrad brunn :wow:

Om vi antar att det är 120 mm (TS har väl inte angivit diametern? .)
Och djupet är 50 meter så borde volymen på hålet vara ca 0,6 m3
och vid djup 100 meter ungefär det dubbla.
Den volymen är väl hanterbar? :confused:

harry73
Kaboff skrev:
Vet inte djupet. gubben som visste är inte kapabel till något pga demens så de går inte att få fram men diametern är säkert 120 eller större
Som sagt diametern är 120 men det framgår inte om det är mm är cm

harry73 skrev:
Som sagt diametern är 120 men det framgår inte om det är mm är cm
Eftersom brunnen ifråga aldrig omnämnts i Aftonbladet tror jag vi kan förutsätta 120 mm. ;)

harry73
Mycket möjligt att jag gjorde bort mig med 120 cm :o Men poängen var ju att om den har den diameter kan det inte vara en djupt brunn.
Jag har inga erfarenheter med äldre brunnar (och det får vi förutsätta att denna är) men 120 mm känns inte som väldig stor. Vår inkommande vattenledning är redan 64 mm och då är vattnet under tryck

Haha 120 cm så hade ungarna haft ett jävla jobb o fylla den med pinnar o sten ;) som tidigare skrivet så är den runt 120mm sen är det tillrining i borrhålet som är det intressanta inte själva volymen i hålet enbart. Men för att förtydliga så är HÅLET KNÖKFULLT MED PINNAR O sten alltså inte lite skit i botten :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.