Någon som vet om det finns någon nackdel att placera 2st solfångare (30st heatpipes/enhet) efter varandra i höjdled på taket istället för i sidled. Alltså 2 efter varann från takfot till nock räknat.
Har fram till nu varit övertygad om att dessa båda skulle placeras bredvid varann, men har nu kommit på andra tankar.
För- och nackdelar?
Något att tänka på?:S
 
C
Skulle möjligen vara tyngden på takstolarna då, vad väger dom, fulla med brine?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.