http://imgur.com/a/gGcKO

Det är en del sand under betongen och sedan hårdbetong tror jag. Är mitt uppe i renovering, vi ska lägga nytt golv över det gamla + över betongblocken. Den första bilden i länken är sannolikt helt ok, för där är höjdskillnaden väldigt minimal/obefintlig efter att vi tagit bort en del sand under; vi ska fylla igen hålen med spackel är tanken. Den andra bilden är dock mer problematisk (betongblocket till vänster om fönstret). Där går nämligen vatten till elementet under så det hjälper inte att gräva ur sand under blocket för att få ned det mer dessvärre. Vi har redan tagit bort sand runt rören men det har resulterat i att blocket vickar lite när man står på olika punkter på det (tänk lite som en vippgunga fast mycket mindre). Det kommer stå ett kylskåp där + ett skåp när köket är färdigt. Det gamla köket hade dessa block där under där alla skåp stod; en idiotisk lösning enligt mig då blocken inte var i jämnhöjd med govlet!

Farsan säger att det är ok och bara att köra på, men jag är betydligt mer tveksam. Vad har vi för alternativ till blocket där? Kan man helt enkelt ta bart blocket (det går utan problem) och fylla hela hålet med sand eller annat material (vet ej om det går)?

Tänker att det bästa vore att ta bort blocket, fylla igen hålet med sand (vilken typ?) och sedan lägga en spånskiva eller något över det i jämnhöjd med gamla golvet --> eventuellt spackla springorna och sedan lägga golv på allt det. Ska stå en kyl där så det kommer inte att utsättas för fötter som trampar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.