Hej!

Jag hade en hantverkare hos mig igår för en del arbete i mitt kök, varav bl.a. silikonfogen mellan kakel och diskbänk skulle bytas. Hantverkaren använde skyddstejp och resultatet blev att fogen inte ligger direkt mot diskbänken, se bilder. Vad jag kan se innebär det inte att det inte är tätt eftersom fogen så vitt jag kan se ligger an "under kanten", utan det är snarare en estetisk fråga. Min fundering är om det är hantverksmässigt att det ser ut så här, det var ändå en större firma som genomförde jobbet, eller borde jag fråga om de kan göra om det?

• Närbild på en silikonfog mellan en kakelvägg och en diskbänk, där fogen inte ligger direkt mot kanten på diskbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en silikonfog mellan kakel och diskbänk, där fogen inte ligger direkt mot diskbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

BirgitS
Det ser inte bra ut, stor risk att kanten snabbt kommer att nötas bort efter några rengöringsomgångar. Fogen ska jämnas till efter att man har tagit bort maskeringstejpen. Dessutom ser fogen mycket ojämn ut på första bilden.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser inte bra ut, stor risk att kanten snabbt kommer att nötas bort efter några rengöringsomgångar. Fogen ska jämnas till efter att man har tagit bort maskeringstejpen. Dessutom ser fogen mycket ojämn ut på första bilden.
Tack Birgit, då har jag lite mer kött på benen att be dem göra en åtgärd!

S
O varför vit silikon fog när kakelfogen är grå?!

• Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
O varför vit silikon fog när kakelfogen är grå?!
Det var väl främst för att det var den tidigare färgen, vilket såg helt ok ut i köket. Jag hade ingen tanke på färgbyte helt enkelt. 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.