1 340 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hantverkare som handledare?
Vet inte om detta är en fråga som passar här.
Som nybliven husägare står jag inför en rad olika renoveringsbehov (vi snackar tak, krypgrund, fönster m.m.).
Vi har inga hantverkare i släkten sen min pappa gick bort i cancer. Hade sett fram emot att ha lite projekt tillsammans med honom, både för att kunna spara pengar, men även för att lära mig. Visst finns det forum och Youtube-guider, men alla hus är unika, och det känns sådär att chansa att man gör rätt.
Vad jag skulle vilja ha är en erfaren "mentor" som både kan hjälpa till med jobbet, men även lära upp en oerfaren.
Har hört att hantverkare inte alltid är så förtjusta i att byggherren vill vara med och "hjälpa", men om man är öppen från första början att det handlar om utbildning?
Låter detta helt galet eller vad är er syn på ett sådant upplägg?
Som nybliven husägare står jag inför en rad olika renoveringsbehov (vi snackar tak, krypgrund, fönster m.m.).
Vi har inga hantverkare i släkten sen min pappa gick bort i cancer. Hade sett fram emot att ha lite projekt tillsammans med honom, både för att kunna spara pengar, men även för att lära mig. Visst finns det forum och Youtube-guider, men alla hus är unika, och det känns sådär att chansa att man gör rätt.
Vad jag skulle vilja ha är en erfaren "mentor" som både kan hjälpa till med jobbet, men även lära upp en oerfaren.
Har hört att hantverkare inte alltid är så förtjusta i att byggherren vill vara med och "hjälpa", men om man är öppen från första början att det handlar om utbildning?
Låter detta helt galet eller vad är er syn på ett sådant upplägg?
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Det finns absolut de som ställer upp så. Men hur man hittar dem, vet ej.
Gäller nog att vara öppen med det direkt, sen ska man tänka på att ska det utbildas samtidigt så kommer tiden dra iväg och det kanske man inte alltid är så sugen på...
Sen beror det nog på var man bor och hur arbetsläget ser ut för firmorna.
Sen beror det nog på var man bor och hur arbetsläget ser ut för firmorna.
Klicka här för att svara