Byggahus.se

Hantverkare monterat handfat fel

1. lilytwig
    Medlem · Jönköping · 527 inlägg

lilytwig

Medlem
    Så där är det monterat hos oss ochså. Helt enligt beskrivningen. Inget problem att städa.

2. U
    Medlem · Norrbotten · 171 inlägg

ullak40

Medlem
    Har också sädär. En smutssamlare utan dess like.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · 316 inlägg

Skumpe

Medlem
    Dikt an och fog är bäst. Det ser prydligt ut och är lätt att hålla rent. Alternativet för mig hade varit ett par cm it from väggen och det ser bara löjligt ut.

4. GoC
    Medlem · 2 686 inlägg

GoC

Medlem
    Då har man köpt fel kommod som inte är lämplig att ha i ett badrum. Finns väl en grund till att det kallas våtutrymme.

5. S
    Medlem · 316 inlägg

Skumpe

Medlem
    Vilken kommod menar du är helt vattenresistent? Länk? Låter dyrt.

6. GoC
    Medlem · 2 686 inlägg

GoC

Medlem
    Blir intressant när ventilen i kranen behöver bytas.

7. GoC
    Medlem · 2 686 inlägg

GoC

Medlem
    Jag har en 20 år gammal. Inga problem med ”glipor” eller kvarstående vatten som behöver torkas bort.
    Dagens mode med tydligen icke vattentålig toppskick och ett litet handfat är väl inget vidare smart.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

• Laddar…
  8. B
    Medlem · Stockholms län · 20 638 inlägg

BirgitS

Medlem
    Men så är det ju inte med TS handfat.

Sen att din kommod har hållit bra säger ju inget om att det går att köpa något idag där det inte står i anvisningarna att vatten ska torkas bort genast från kommoden.

9. K
    Medlem · 49 inlägg

Knetech

Medlem
    Problem: TS har inte fått det han kommit överens med hantverkaren om. (TS bryr sig nog inte om hur ni vill att det ska ut, hur ni städar, om era barn skvätter om ni tror det blir svårt att byta kran.)

Lösning: ringa hantverkaren, säg -hej, du har inte gjort det jag bad dig om. När kommer du och fixar det?
    Om hantverkaren är vettig så dyker han upp och löser det hela och skriker kanske fula ord i bilen när han är färdig. Om han är lite mindre vettig så skiter han i kunden och då bestrider man fakturan. Då kommer troligen hantverkaren skrika fula ord på flera olika platser.

10. S
    Medlem · Västernorrland · 6 391 inlägg

Stefan1972

Medlem
    Visst är det så men det kanske helt sonika inte går att göra som TS vill...........de har antagligen satt det så nära de kan . Problemet som jag ser det är ju att TS har valt ett handfat som normalt inte sitter nära vägg och sen vill ha en lösning som inte hör ihop med det. Sen har det blivit som det blivit.

11. M
    Medlem · Uppsala · 509 inlägg

MatCan

Medlem
    Då behöver hantverkaren förklara läget och fråga hur TS vill göra.

12. K
    Medlem · 49 inlägg

Knetech

Medlem
    Precis, hantverkaren kan ju inte säga att det fixar jag och sen gör han nåt annat. Då får han ju säga att det är inte genomförbart och tacka för sig.

• Laddar…
  13. S
    Medlem · Västernorrland · 6 391 inlägg

Stefan1972

Medlem
    Jo men många hantverkare tänker inte särskilt långt, de kanske bara gör vad en arbetsledare sagt att de ska göra.........Komma med förslag och sånt kan vara helt främmande för en del.

• Laddar…
  14. davveno1
    Medlem · Borås · 538 inlägg

davveno1

Medlem
    Är detta snygg rördragning? Varför så lång?

Fogen tog slut runt toan också.

• Laddar…
  15. S
    Medlem · 316 inlägg

Skumpe

Medlem
    Slarvigt. Toaletter skruvas ju oftast inte nu mer så potentiellt farligt också.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.