Fairlane
L Lärljungen skrev:
Jag försökte men det fungerade inte.. men man behöver inte klicka på länken, jag ser bilden direkt i tråden.
Ok, jag ser bilden nu på telefonen, gjorde det inte på datorn.

L Lärljungen skrev:
En rörmokare borde väl kunna installera detta på nytt och intyga att arbetet är gjort enligt säker vatten och av behörig person?
Begreppet behörig person är inte relevant när det gäller VVS. Vem som helst får installera en blandare.

L Lärljungen skrev:
Jag försökte men det fungerade inte.. men man behöver inte klicka på länken, jag ser bilden direkt i tråden.
Du har sagt det flera gånger själv. "Inga nya rördragningar har gjorts". Det betyder ju att det inte behövs någon behörig rörmokare. Det du behöver är ett intyg om att det är korrekt utfört. Vilket egentligen betyder att någon tar ansvar för att det är rätt gjort. Det kan hantverkaren som gjorde jobbet göra. Sen har du gjort ditt mot din Brf.
Är du sedan själv rädd för läckage. Titta om det läcker.

A AG A skrev:
någon behörig rörmokare.
Vad är det?

A AG A skrev:
Du har sagt det flera gånger själv. "Inga nya rördragningar har gjorts". Det betyder ju att det inte behövs någon behörig rörmokare. Det du behöver är ett intyg om att det är korrekt utfört. Vilket egentligen betyder att någon tar ansvar för att det är rätt gjort. Det kan hantverkaren som gjorde jobbet göra. Sen har du gjort ditt mot din Brf.
Är du sedan själv rädd för läckage. Titta om det läcker.
Jo, jag brukar kolla under diskhon då och då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.