7 045 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Hantverkare har förstört toalettstol
Sida 1 av 2
Kanske kan ni se min profilbild? Så ser vår toastol ut sedan vi haft golvläggare och målare inne i lägenheten. Någon av dem har hällt spackel eller liknande i stolen, som bränt fast. Olika firmor, båda nekar till att ha gjort det...
Det går inte att få bort, man kan hacka bort småbitar, men det har bränt fast.
Någon som har varit med om detta?
Fick ni bort det eller fick ni skaffa ny wc?
Behöver jag skriva hur förbannad jag är??
//Mia
Det går inte att få bort, man kan hacka bort småbitar, men det har bränt fast.
Någon som har varit med om detta?
Fick ni bort det eller fick ni skaffa ny wc?
Behöver jag skriva hur förbannad jag är??
//Mia
Personligen skulle jag tippa på golv läggaren då denna använder flytspackel, Då målaren inte använder något sånt spackel...
Och ifall spacklet e brunt så ska du nog snacka med golv läggaren...
Kan själv erskänna att jag råkade förstöra nylagt parkett idag, Men det löste vi och alla blir nöjda i slutändan, Förutom parkettlägaren kanske som måste gör om en del av jobbet, Men olyckor förekommer, Men alla borde vet att man inte häller flytspackel i en toalett...
Och ifall spacklet e brunt så ska du nog snacka med golv läggaren...
Kan själv erskänna att jag råkade förstöra nylagt parkett idag, Men det löste vi och alla blir nöjda i slutändan, Förutom parkettlägaren kanske som måste gör om en del av jobbet, Men olyckor förekommer, Men alla borde vet att man inte häller flytspackel i en toalett...
Det ser inte ut som flytspackel på bilden i och för sig. Men miamaria, det är troligtvis golvläggaren som gjort detta, målaren använder ju bara sandspackel, och det bränner ju inte fast. Vad är det för golv golvläggaren har lagt? Konstigt för övrigt att det ligger en spik och en klammer i muggen..
Såg bilden nu, Och som du säger så ser det inte ut som flytspackel...jon_h skrev:
Då blev det svårare att se vem som skulle kunna ha gjort detta...
Men det ska väl inte vara så svårt att lista ut, Ifall det bara e golvläggaren och målaren som varit inne så kan man ju se tillbaka vad dom gjort för arbeten?
Vad har golvläggaren gjort i din lägenhet?
Vad har målaren gjort?
Och då kan man se vad dom använt för material, och på så sätt se vem som har använt detta material som ligger i din stol...
Fan va pinsamt att boven inte erkänner sitt misstag, fick lite skit i dag på jobbet "vet inte om de var sarkasm?"
Jag hällde ut skitit fogvatten i deras nya mugg.
DE GÅR INTE BORT sas de.
lol, 4 sekunder med toaborsten så var de klart.
Däremot så skall man hålla allt vad spackel, lim och fix långt borta från toaletter
Jag hällde ut skitit fogvatten i deras nya mugg.
DE GÅR INTE BORT sas de.
lol, 4 sekunder med toaborsten så var de klart.
Däremot så skall man hålla allt vad spackel, lim och fix långt borta från toaletter
Personligen skulle jag ha krävt en filmning av avloppet - om det ser ut så där i toaletten hur ser det då inte ut längre "fram"?
Jag känner (tyvärr) till en del nybyggen där olika hantverkare har hällt ner otillåtna medel i toaletten med försenade stora vattenskador som följd...
Jag känner (tyvärr) till en del nybyggen där olika hantverkare har hällt ner otillåtna medel i toaletten med försenade stora vattenskador som följd...
Kanske man kan smeta in hantverkare med honung och lägga dem i en myrstack?
Såtillvida man inte har en myrstack just i toaletten då?
Bor man i norrland kan man klä av dem och rulla dem i snön också. Glöm inte att de INTE ska ner i toaletten sedan bara...
Bor man i norrland kan man klä av dem och rulla dem i snön också. Glöm inte att de INTE ska ner i toaletten sedan bara...