JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Helt fel.

Ett bra exempel var Ingvar Kamprad, han var ökänd för sin snålhet, men att kalla honom fattig var det få som gjorde
Ja men dåså. Då tar jag det som argument nästa gång en kund inte betalar, " Varför betalar du inte? jag vet att du har pengar, ingvar kamprad hade massa pengar och han var snål, så då borde du också ha det"

JanneJanne123
Obegripligt argumentation.

Så att bara för att någon har pengar ska man acceptera att bli lurad alternativt att bli kallad fattig/snål av dig?

• Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
Självklart kan det finnas någon som inte har råd med det som hen beställt. Det är såklart ett problem. Det finns också fall där man inte är överens om man fått det man ska till rätt pris och då är man bra dum om man betalar. Det har hänt på krogen att vi fått en nota som innehöll felaktigheter. Då har vi inte bara betalt den rakt, utan diskuterat detta. Kanske är vi snåla eller fattiga, vad vet jag?!

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Obegripligt argumentation.

Så att bara för att någon har pengar ska man acceptera att bli lurad alternativt att bli kallad fattig/snål av dig?
Vad menar du? det var ju du som drog upp ingvar kamprad argumentet?

JanneJanne123
Nej, jag försökte förklara skillnaden på snål och fattig, men det var tydligen på för hög intellektuell nivå för dig.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nej, jag försökte förklara skillnaden på snål och fattig, men det var tydligen på för hög intellektuell nivå för dig.
Hur intellektuellt är det att dra upp en av världens föredetta rikaste personer i denna diskussion? mina kunder är inte ingvar, bill gates, mark zuckerberg eller sheiker.

• Gilla
vvs facit
  • Laddar…
JanneJanne123
Ok.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Byggapålite skrev:
Forumet heter väl "byggahus"? Svenska akademien kanske har något forum också om ni vill snacka, plural och synonymer?
Om du skriver andra ord än vad du menar har jag svårt att förstå dig. Jag är här för att lära mig
Det var du själv som tog upp det här OT spåret efter att @Staffan2000 hade insett att du skrev en sak men menade en annan.
Men du kanske fortfarande tycker orden betyder samma sak, eller är det bara ett negativt ord i högen i ditt ordförråd du drar för att benämna kunder?

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
B Byggapålite skrev:
Erfarenhet staffan, erfarenhet. Alla hantverkare får kritik nån gång för fakturor. Jag kanske har runt 500-800 kunder per år, och det är alltid nått rötägg som ska hålla på så här när det är dags att betala, snittar cirka 1-2 kunder per år, och det är alltid snåljåpar som har som avsikt att bli uppringd utav superspararna och eventuellt vara med i en ny säsong när kunden kokar sitt snus en gång om året.
Här tänker man nu jäklar kommer det en överdrift, av mina 500-800 kunde varje år, är det flera hundra som är rötägg.
Men det blev "snittar 1-2 per år" .... och... det är mycket?

Alla branscher har kunder som ifrågasätter fakturor... även företag emellan. Kan inte förstå motiveringen du ger faktiskt.

• Gilla
Lajnus och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
L larka742 skrev:
Här tänker man nu jäklar kommer det en överdrift, av mina 500-800 kunde varje år, är det flera hundra som är rötägg.

Alla branscher har kunder som ifrågasätter fakturor... även företag emellan. Kan inte förstå motiveringen du ger faktiskt.
Det kan vara ännu en ointressant ordlapsus.
500-800 rötägg per år, av 1-2 utförda arbeten skall det vara. Nu blev det rätt!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:

Jag menar inte att det är mycket, vad jag försöker säga är att ts förmodligen är ett "rötägg" snarare än att hantverkarna ts anlitat inklusive hela hantverkarkåren i hela landet är bedragare, som vissa försöker argumentera för.

• Gilla
Nils82 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B Byggapålite skrev:
vad jag försöker säga är att ts förmodligen är ett "rötägg
Vad grundar du denna insikt på?
1. Du var där?
2. Du känner Ts?
3. Du känner hantverkarna?
4. Du har hört rykten om Ts?
5. Du har hört rykten om hantverkarna?
6. Du har inte en susning om vad du pratar om?
7. .....

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Byggapålite skrev:
Jag menar inte att det är mycket, vad jag försöker säga är att ts förmodligen är ett "rötägg" snarare än att hantverkarna ts anlitat inklusive hela hantverkarkåren i hela landet är bedragare, som vissa försöker argumentera för.
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad grundar du denna insikt på?
1. Du var där?
2. Du känner Ts?
3. Du känner hantverkarna?
4. Du har hört rykten om Ts?
5. Du har hört rykten om hantverkarna?
6. Du har inte en susning om vad du pratar om?
7. .....
Jag grundar det på ts egna berättelser, det är nog ingen härinne som varken känner ts eller hantverkarna. Det är ingen mening med att diskutera med dig, för du har ALLTID RÄTT och alla andra har fel, för att du har jobbat som rörmokar lärling i en månad på 70 talet.

B Byggapålite skrev:
Liksom, var finns dessa som argumenterar "hela hantverkarkåren i hela landet är bedragare".

Jag förstår heller inte ditt resonemang, måste man vara ett rötägg för att man klagar på en faktura?
"ts förmodligen är ett "rötägg""

Utifrån din egen statistik, är det bara 1-2 som klagar på din fakturor per år, eller är det dem som är riktigt rejäla rötägg??

Varför skulle just denna ts vara ett rötägg, till synes verkar det finnas lite tveksamheter, sen kan man diskutera avdraget men svårt till 100% veta utan att veta mer. Och... verkar heller inte som TS totalvägrar, utan inväntar reaktion. Känns inte så rötaktigt

• Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B Byggapålite skrev:
Det är ingen mening med att diskutera med dig, för du har ALLTID RÄTT och alla andra har fel, för att du har jobbat som rörmokar lärling i en månad på 70 talet.
Tackar för komplimangen!

Eftersom du kommer med för mig, helt obegripliga påståenden om ts, blir jag naturligtvis intresserad av vad dessa grundas på.
Är det så konstigt?

På sjuttiotalets slut rådde lågkonjunktur. Dvs. Stora byggbolag gick i konkurs. Massvis med hantverkare blev arbetslösa. Så när vi kom till jobbet, och chefen sade -"Idag har vi inga jobb, så ni får skrota på lagret i istället". Sådan erfarenhet genererar ödmjukhet. Något som jag tror att såväl du, som några andra skrbenter, inte ens kan stava till.

Staffan

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.