1 297 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hantverkare enbart göra våtskikt?
Hej, har några frågor om en kommande badrumsrenovering som jag gärna skulle vilja ha svar på..
tänkte sköt rivningen själv, bila upp golv för flytt av brunn (ej montera brunn eller dra avloppsrören) sätt upp våtrumsgips och sätta plattor och fog.
Finns det firmor som är villiga att enbart göra våtrumsskiktet och rörarbete+brunn och ändå få en godkänd jobb i försäkringssynpunkt?
Vad kan detta tänkas kosta ungefär? Badrummet är 8m2 golv och ca 28m2 vägg. Behöver flytta avloppet till både dusch och toastol och dra vatten till dessa. Gjuta/spackla fallet till golvbrunnen. Å så våtskiktet då såklart.
35 000 - 40 000? eller är jag helt ute och cyklar
tänkte sköt rivningen själv, bila upp golv för flytt av brunn (ej montera brunn eller dra avloppsrören) sätt upp våtrumsgips och sätta plattor och fog.
Finns det firmor som är villiga att enbart göra våtrumsskiktet och rörarbete+brunn och ändå få en godkänd jobb i försäkringssynpunkt?
Vad kan detta tänkas kosta ungefär? Badrummet är 8m2 golv och ca 28m2 vägg. Behöver flytta avloppet till både dusch och toastol och dra vatten till dessa. Gjuta/spackla fallet till golvbrunnen. Å så våtskiktet då såklart.
35 000 - 40 000? eller är jag helt ute och cyklar
Redigerat:
Tror det blir svårt för någon firma att lämna garanti på "bara" tätskiktet. Däremot är det inga problem att få det "godkänt" för försäkringen. De bryr sig inte så mycket hur jobbet är utfört, så länge det är "rätt" och inte blir någon skada. Om det mot förmodan skulle bli det så kommer du förmodligen att få stå för hela skadan själv.
Klicka här för att svara