N Fakathong skrev:
Hade också en sådan, kastade blandaren åt helvete och köpte en annan.
Tråkigt när det bara känns som det duggar när man vill duscha
Du menar att du slängde ut munstycket eller hur. Blandaren är den man stänger av vattnet med.

Har ett riktigt basic duschmunstycke till badkaret, från Gustavsberg. Skruvade dit det i duschen, och se på fan! Man blev helt plötsligt blöt när man duschade. Således är duschmunstycket från Hans Grohe skräp. Frågan är om det ska vara så, eller om man ska ta en reklamationsvända..

Om du har ett sånt där stort duschmunstycke som TS så kräver det mycket mera vattenflöde och högre tryck i vattenledningen. Ditt billiga munstycke är förmodligen mindre och då kräver det mindre vattenflöde. Vad har du för tryck. Bor du högt upp på ett berg så har du lägre tryck. Jag bor på stans högsta punkt och jag har 3 bar, de garanterar inte mer och det skulle inte räcka till ett sånt där munstycke utan tryckstegringspump.

Redigerat:
aspa-hasse aspa-hasse skrev:
Om du har ett sånt där stort duschmunstycke som TS så kräver det mycket mera vattenflöde och högre tryck i vattenledningen. Ditt billiga munstycke är förmodligen mindre och då kräver det kanske bara hälften så mycket vattenflöde. Vad har du för tryck. Bor du högt upp på ett berg så har du lägre tryck.

Nej, samma dimension på huvudet, dock kan det väl skilja något beroende på antalet munstycket och deras utformning, men bör ju inte göra någon så enorm skillnad som upplevdes nu.

Anledningen till att jag reagerade var att jag hade bättre tryck i övriga duschar i huset.

N
aspa-hasse aspa-hasse skrev:
Du menar att du slängde ut munstycket eller hur. Blandaren är den man stänger av vattnet med.
Nej, jag menar blandaren. Det var den som var restriktionen.
Brydde mig inte om att kontrollera vad som kunde vara fel inuti

Jag har också fått byta duschblandare en gång pga dåligt flöde när den var igensatt och mycket svår att rensa. Det gäller att kolla upp vad som egentligen är problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.