Finns det T-kopplingar till hängrännor? Hittar inget när jag söker, antingen har de udda namn men min gissning är att de inte finns.
Kan man ta ett 90-graders ytterhörn och sen klippa upp det och göra en egen "fulkoppling" med tätmassa och popnita ihop? Någon som har bättre förslag? "Fulkopplingssidan" ska bara ha ett par decimeter ränna.
Jag har två takhörn väldigt nära varandra så jag vill koppla nya hängrännorna på det gamla takets stuprör. Vet att det finns grenrör men det mest diskreta hade varit att koppla på sig på befintliga hängrännans gavel.
Kan man ta ett 90-graders ytterhörn och sen klippa upp det och göra en egen "fulkoppling" med tätmassa och popnita ihop? Någon som har bättre förslag? "Fulkopplingssidan" ska bara ha ett par decimeter ränna.
Jag har två takhörn väldigt nära varandra så jag vill koppla nya hängrännorna på det gamla takets stuprör. Vet att det finns grenrör men det mest diskreta hade varit att koppla på sig på befintliga hängrännans gavel.
Du får nog förklara lite bättre vad du menar med T-rör. Vad det är för vinklar etc. Kanske en skiss.É ÉlPon skrev:Finns det T-kopplingar till hängrännor? Hittar inget när jag söker, antingen har de udda namn men min gissning är att de inte finns.
Kan man ta ett 90-graders ytterhörn och sen klippa upp det och göra en egen "fulkoppling" med tätmassa och popnita ihop? Någon som har bättre förslag? "Fulkopplingssidan" ska bara ha ett par decimeter ränna.
Jag har två takhörn väldigt nära varandra så jag vill koppla nya hängrännorna på det gamla takets stuprör. Vet att det finns grenrör men det mest diskreta hade varit att koppla på sig på befintliga hängrännans gavel.
I normalfall kan man göra ett T-rör genom att öppna upp ett hål i en hängränna och klämma på en sån här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade en annan med samma fråga från annat land, de verkar inte heller ha sådana:
https://www.reddit.com/r/DIYUK/comments/14u619x
https://www.reddit.com/r/DIYUK/comments/14u619x
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Inte något som finns från fabrik..
Så det blir till att klippa och klistra..
Så det blir till att klippa och klistra..
Klicka här för att svara



