Jag vill ha nåt mer gediget än dessa mjuka plastplopparna.
Vit plastplopp på träyta ansluten till ett vitt snöre, förfrågan om att hitta alternativ i pärlemor eller mässing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nåt droppformat i vitt, pärlemor eller mässing kanske. Var köper man sånt?

I någon pärlbutik. Jag har glas- och metallhängen i mina snören till ventilationen. Det krävs lite tyngd tycker jag för att de ska hänga ner ordentligt. Kolla någon hobby butik.

• Gilla
Fredrik111
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
I någon pärlbutik. Jag har glas- och metallhängen i mina snören till ventilationen. Det krävs lite tyngd tycker jag för att de ska hänga ner ordentligt. Kolla någon hobby butik.
Jag ska faktiskt ha det till mina ventilationsluckor. Har du knuten inne i pärlan så att den döljs?

Lite olika beroende på vad jag har för pärla. Jag är inte hemma just nu men kan ta bilder när jag kommer hem. :D

• Gilla
Fredrik111
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Lite olika beroende på vad jag har för pärla. Jag är inte hemma just nu men kan ta bilder när jag kommer hem. :D
Ja gärna!

Bästa svaret

Ett blått glashjärta hängande i ett snöre med två stora pärlor ovanför, varav den översta döljer snörets ände.
Skapa konto
Dekorativt hängande hjärta med intrikata mönster, fäst vid ett snöre med en stor pärla och dold ände.
Skapa konto

Nu till jul har jag hängt hjärtan i två av snörena. Jag har trätt tillbaka snöret så att änden är dold inne i en mindre pärla. Den måste dock ha stort hål så det är inte helt lätt att hitta passande pärlor till det.
Men det är ju egentligen bara att testa sig fram. Finns massor med olika typer av pärlor och annat man kan hänga i.

• Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
[bild] [bild]
Nu till jul har jag hängt hjärtan i två av snörena. Jag har trätt tillbaka snöret så att änden är dold inne i en mindre pärla. Den måste dock ha stort hål så det är inte helt lätt att hitta passande pärlor till det.
Men det är ju egentligen bara att testa sig fram. Finns massor med olika typer av pärlor och annat man kan hänga i.
Jättefint! Bra inspiration. Tack!

Tack!
Går att göra massa skojigt eller elegant beroende på vad man väljer. Det är ganska lätt att knyta upp igen så det går att byta. Om snöret fransar så brukar jag bränna lite snabbt så änden smälter ihop lite. Då blir det lättare att trä igenom.

• Gilla
Fredrik111
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.