Ska renovera vårt badrum på ca 1,8 x 2,5m och vill gärna ha spottar i taket.

Har tidigare tänkt göra ett vanligt nedsänkt tak och fälla in spottar som 99% av alla andra badrum, men..

Jag funderar på att sätta ett nytt "flytande/hängande" nedsänkt undertak istället, med ca 10 cm till väggarna. Tänker mig någon fukttålig skiva i vilken man kan fälla in led-spotlights + en ledlist (flerfärgad) längs med kanten på ovansidan så att man få lite "mysig" indirekt belysning om man vill.

Låter detta som en bra eller dåligt idé?

vet inte. men fundera över ventilationen. Du behöver ha ett utsug, eller fläkt högt upp i, eller nära taket. Den behöver med din lösning ha ovanför det hängande taket. Men du behöver också komma åt den för rengöring och underhåll.

Ja, det har jag inte tänkt på, däremot funderade jag på att sätta gångjärn så att man kan fälla ner taket, det blir ju inte särskilt stort så borde funka, och det löser ju även detta problemet.

Kör på, de har gjort så på biografen i byn och jag tyckte de va skitsnyggt! Ventilationen löser du på typ det sätt du tänkt, allt att du hänger hela taket i fyra vajrar med krok.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.