2 skruv tycker jag är för tunt. , sätt en list tex 30X30 mm i skåpet längst in i överdelen och skruva den uppifrån och borra 3st hål 5 mm och skruv in i väggen, då är det 5 fästen håller.
Edit förborra gärna med en 2 mm borr där skruven ska in , då fläkt inte bakomvarande skiva och biter bra, dra tills det känns att nu är tajt, inte för kung och fosterland.
Edit förborra gärna med en 2 mm borr där skruven ska in , då fläkt inte bakomvarande skiva och biter bra, dra tills det känns att nu är tajt, inte för kung och fosterland.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ska skåpet inte ha några ben? Om inte så tror jag inte det är skruvarna eller väggen som är problemet utan skåpet själv. Om du börjar lasta in grejjor så tror jag skåpet går sönder om det inte har stöd undertill.
Tack för hjälpen, men behöves det fast det är metallfästen (bifogar bild)J jonaserik skrev:2 skruv tycker jag är för tunt. , sätt en list tex 30X30 mm i skåpet längst in i överdelen och skruva den uppifrån och borra 3st hål 5 mm och skruv in i väggen, då är det 5 fästen håller.
Tänkte skippa ben så robotdamssugaren kan lätt komma under. Men om benen håller skåpet så det inte går sönder så kanske jag ska tänka om. Tack för svar.M mlkjhr skrev:
Om du sätter en regel 45x45 på väggen under skåpet med 5 lite kraftigare skruv i väggen ( förborra med borr som har diameter som kärnan på skruven ) i regeln borra som skruven tjock. Då kommer skåpet att stå på den och ta upp 95 % av lasten och dom övre fästena håller emot neråt och för att skåpet inte faller ut. uppifrån.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kan man ställa element på golvet, inte hänga på väggen?
Värme allmänt -
Var kan man köpa stora metallklämmor för att hänga en matta på väggen?
Inredning -
Laga hängande torkställ som börjat släppa från väggen.
Badrum -
Dubbla gipsskivor i väggen utan luftspalt? Ska hänga spegel med mollyplugg
Byggmaterial & Byggteknik -
Hänga gym redskap på väggen, tips?
Utbyggnad och tillbyggnad