Det gäller att få stopp på vikten som hänger på väggen.Det görs med att ribbstolen står på golvet och ett antal fästen i väggen långt upp ( 4st ) ,håller så den inte kan luta ut vid belastning. Lika med fästen strax över golvet ( 2st ) Vad infästningen ska göras med,beror på vad väggen består av. Klart betong är alltid bäst, men går med gips, men då ska det vara en träskiva bakom.