T
Kolla i julas nya katalog. Hanskar med magnetisk handrygg "för snickaren som har fullt upp".
Kan någon komma på något roligt användningsområde för dem?

tihimasmo skrev:
Kolla i julas nya katalog. Hanskar med magnetisk handrygg "för snickaren som har fullt upp".
Kan någon komma på något roligt användningsområde för dem?
Har inte sett dem, men kanske kan man fästa spik/skruv/bits på dem? Kan ju vara smidigt

Men tänk all annan magnetisk småskit som kommer att fastna där, filspån, klammrar, nålar o bråte...
Eller är de tänkta för magnet-terapi enligt nån spektakulär new-age metod? :D

T
Nej, nej, de är tänkta att fästa saker som du använder i arbetet på.
Kolla katalogen om den har kommit på lådan. Alldeles i början bland kläderna.

P
Den funktionen skulle förmodligen bli lika flitigt använd som mina handskar med en inbygg lysdiod på vänster pekfinger som styrs via en tryckknappsbrytare på handryggen.

T
Ja den ja! Visst har du använt den ofta?

Cinolin skrev:
Eller är de tänkta för magnet-terapi enligt nån spektakulär new-age metod? :D
De kanske kan användas när man letar efter currykryss eller Hartmannlinjer?

P
tihimasmo skrev:
Ja den ja! Visst har du använt den ofta?
Nej. Den används bara för att understryka vilken obotlig prylbög jag är..

Däremot skulle jag kunna tänka mig en handske som har en magnetiserad metalltråd inflätad i fingertoppen. Tänk alla tappade muttrar när man grejjat med bil, båt, eller bara trånga utrymmen...

RealElwood skrev:
Däremot skulle jag kunna tänka mig en handske som har en magnetiserad metalltråd inflätad i fingertoppen. Tänk alla tappade muttrar när man grejjat med bil, båt, eller bara trånga utrymmen...
Till det har jag en teleskopmagnet i en av mina skruvmejslar.

jag har ett armband med magnet- använt en gång till att hålla reda på ett gäng skruvar när jag satte fast något och stod på en stege-lite praktiskt eftersom man inte behöver ha skruvarna i handen eller munnen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.