O
Även om jag är för handikappsanpassningar i stort... Så finns det även för mig gränser...
Garaget går att ta sig till utifrån om man vill in... Oavsett så lär det bli svårt att komma in i bilen från rullstolen i de flesta garage...
Jag skulle välja att ta bort dörren på ritningen men sett till att man väldigt enkelt kan montera in en dörr...
Är byggnadsnämnden så kreativa när det gäller anpassningar då får an själv vara lika kreativ...

En viss flexibilitet i sanningen är bara bra... när man pratar med kommunen

Hur har det gått för er?
Vi ska bygga ett regin med kopplat garage i Umeå och fick precis samma backning på bygglovsansökan. Känns helt konstigt och slösaktigt att behöva sätta in en ramp för att sen kasta ut den efter slutbesiktningen. Detta lär ju vara ett problem för ganska många som bygger just nu..

Elin123 skrev:
Hur har det gått för er?
Vi ska bygga ett regin med kopplat garage i Umeå och fick precis samma backning på bygglovsansökan. Känns helt konstigt och slösaktigt att behöva sätta in en ramp för att sen kasta ut den efter slutbesiktningen. Detta lär ju vara ett problem för ganska många som bygger just nu..
Glöm inte heller bort att du måste en Moské i husets östra del.

Ingen människa som går in i ett modernt hus, ska behöva känna sig kränkt...

• Gilla
  • Haha
Glad_Amatör2 och 1 till
  • Laddar…
Den allra största missen med den presenterade lösningen är att rampen är i vägen. Den rullstolsburne kommer inte att kunna ta sig in i sitt handikappfordon. Ty rampen hamnar mitt för dörren på bilen och den ramp bilen har för att man ska kunna komma in i bilen.
Fast det kanske du ska hålla tyst om annars tvingas du väl bygga om hela garaget. 😉

Handlar inte detta om en tjänsteman som misstolkar sitt uppdrag?

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Handlar inte detta om en tjänsteman som misstolkar sitt uppdrag?
Tror på detta.

Har stött på en hel del bygglovshandläggare i olika kommuner i jobbet, och de flesta är supersmidiga att ha att göra med. Men sen finns det alltid de som ska vara övernitiska och till och med skapa egna hårdare regler för att dom då tror dom har sin rygg fri.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.