Ritar på en tillbyggnad på vår kåk från 1948.
Måste ALLA rum i tillbyggnaden ha 90-dörr samt 130 cm vändmån för rullstol utanför? Eller räcker det att ett rum har det? Räcker det till och med att ett rum i den gamla delen har det?
Det är en issue för oss eftersom vi bara vill göra en liten utbyggnad där vi förlänger huset och klämmer in tre sovrum i den nya delen. Det får inte plats någon spatiös inflygning utanför rummen utom möjligen mittenrummet, till sidorummen blir det smalare passager.
Och kan kommunen klaga på att badrummet i den äldre delen har 80-dörr och hög tröskel?
Om man flyttar entrén på ett gammalt hus, måste man bygga rullstolsramp då? Bostadsplanet är 1,5 meter över marken.
Tack på förhand!