17 850 läst ·
268 svar
18k läst
268 svar
Handikappanpassning när man bygger hus
förgudsskull, JAAAA det är de tråden handlar om.SBH skrev:
Hur vi ska kunna bygga billigare och effektivare men ändå vara tillgänglihetsanppasat på alternativa sätt.
för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade.
finns enormt många flyktingar som inte har råd att bo i lägenhet nu för vi bygger för dyrt.
ensamstående föräldrar som får flytta ut från städerna för de är för dyrt.
Pensionärer, studenter osv.
för att lösa detta problemet så måste vi öppna våra ögon och tänka nytt.
ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg.
Ikano bostad ville inte ha denna väggen men tvingades att bygga den ändå pga regler.
då blev lägenheten 2kvm större och ligger den då i tex. Göteborg så blir lägenheten 400kr dyrare per månad bara för att en vägg finns som man inte ville ha från första början men tvingades att bygga.
Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!H hul skrev:
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
Här har du fel igen.O Odjuret skrev:Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
Att de är i byggentreprenörens led man kan spara pengar är ju helt felaktigt.
Vet du vilka marginaler ett entreprenörföretag har? annars gissa gärna
Eller så fråga SBH han är i branschen så kanske kan svara åt oss?
för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade. vilket leder till att alla inte får bo där dom vill.H hul skrev:förgudsskull, JAAAA det är de tråden handlar om.
Hur vi ska kunna bygga billigare och effektivare men ändå vara tillgänglihetsanppasat på alternativa sätt.
för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade.
finns enormt många flyktingar som inte har råd att bo i lägenhet nu för vi bygger för dyrt.
ensamstående föräldrar som får flytta ut från städerna för de är för dyrt.
Pensionärer, studenter osv.
för att lösa detta problemet så måste vi öppna våra ögon och tänka nytt.
ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg.
Ikano bostad ville inte ha denna väggen men tvingades att bygga den ändå pga regler.
då blev lägenheten 2kvm större och ligger den då i tex. Göteborg så blir lägenheten 400kr dyrare per månad bara för att en vägg finns som man inte ville ha från första början men tvingades att bygga.
ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg. vilket bra tänk. du anar inte hur stora problem det är med matos som sprider sig
men du har skrivit flera gånger att du har stor erfarenhet. det stämmer alltså inteH hul skrev:
Sen undrar jag hur du tänkerO Odjuret skrev:Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
varför ska vi just ta hand om alla som sitter i rullstol.
men pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.
Varför ska vi inte ta hand om dessa? dessa grupper är bra mycket större än rullstolsbundna.
bara flyktingar är ju större än rullstolsbundna
@hul kan du svara på mina frågor som jag ställer nedan, har klippt in mitt föra inlägg så du slipper leta upp det, har även klippt in det du skrivit tidigare som jag ställer frågor om.
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?
H hul skrev:
@hul här kommer frågorna i klartext:Demmpa skrev:
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?
vad ska vi göra med handikappade pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.?? Varför ska vi inte ta hand om dessa?H hul skrev:Sen undrar jag hur du tänker
varför ska vi just ta hand om alla som sitter i rullstol.
men pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.
Varför ska vi inte ta hand om dessa? dessa grupper är bra mycket större än rullstolsbundna.
bara flyktingar är ju större än rullstolsbundna
De är ju iof inte därför den regeln finnsSBH skrev:för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade. vilket leder till att alla inte får bo där dom vill.
Nu är ju problemet att alla inte kan bo vart dom vill eftersom de är för dyrt.
ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg. vilket bra tänk. du anar inte hur stora problem det är med matos som sprider sig
spelar de för roll kan du minska lägenheterna så har du vunnit mycket, ett par tusen billigare i månaden är mycket pengarDemmpa skrev:
@hul kan du svara på mina frågor som jag ställer nedan, har klippt in mitt föra inlägg så du slipper leta upp det, har även klippt in det du skrivit tidigare som jag ställer frågor om.
@hul här kommer frågorna i klartext:
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?